בנק אוף אמריקה: נפסיד מיליארדי ד' בשל הרפורמה בפיננסים

(עדכון) - בנק אוף אמריקה וסיטי הציגו היום דו"חות כספיים טובים מהצפוי, אך בשוק מסתכלים קדימה ■ בנק אוף אמריקה הזהיר מפגיעה של עד 2.3 מיליארד דולר בהכנסותיו השנתיות, החל מהרבעון השלישי של 2011

עונת הדו"חות בארה"ב נמשכת והיא טומנת בחובה לא מעט מוקשים. את האכזבה שנחלו המשקיעים מדו"חות גוגל עמעמו היום (ו') במבט ראשון בנק אוף אמריקה וסיטי שהמשיכו את הקו של JP מורגן צ'ייס והציגו תוצאות טובות מהצפוי. עם זאת, המניות נופלות לאחר שבנק אוף אמריקה הזהיר מהעתיד לבוא, על רקע הרפורמה הפיננסית המקיפה בוול סטריט.

תוצאות בנק אוף אמריקה שפורסמו היום מכות את תחזיות האנליסטים ומציגות רווח רבעוני של 2.78 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010 - גידול של 15%. הרווח למניה הסתכם ב-27 סנט, יותר מהתחזיות של מרבית האנליסטים שצפו רווח של 22 סנט למניה בלבד. בתקופה המקבילה אשתקד רשם הבנק רווח רבעוני של 2.42 מיליארד דולר ו-33 סנט רווח למניה.

בבנק מסבירים כי גידול הפעילות בתחום מתן ההלוואות הצליח לקזז את פעילות המסחר וההשקעות שרשמה האטה ברבעון האמור. מנתוני הבנק, הידוע בעיקר בזכות פעילותו בהתחום ההלוואות הבנקאיות, ניתן ללמוד על שיפור בכל הנוגע להחזר הלוואות בשוק האמריקאי במחצית הראשונה של השנה. גם הפרשות הבנק לחובות מסופקים ירדו ל-8.1 מיליארד דולר ברבעון השני מ-13.4 ברבעון המקביל.

אך מניית הבנק צונחת בעקבות הדו"חות לאחר דברים מדאיגים שמסר הבנק בנוגע לעתיד. הבנק הזהיר כי הרפורמה המקיפה בוול סטריט, שעברה השבוע בסנאט, עלולה להביא לפגיעה מהותית בעסקיו, והוא מעריך כעת את הפגיעה בהיקף של 1.8-2.3 מיליארד דולר בהכנסות מדי שנה, החל מהרבעון השלישי של 2011.

יש לציין כי בדו"חות בנק אוף אמריקה ניתן למצוא לא מעט "בורות". הרווח מעמלות מסחר, למשל, הסתכם ב-2.6 מיליארד דולר בלבד ברבעון השני לעומת 3.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל. כמו כן, המסחר במניות הניב לבנק רווח של מיליארד דולר ברבעון השני לעומת 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. יחס הלימות ההון הראשוני של הבנק ירד ל-10.7% מ-11.9%.

גם סיטי עקפה את התחזיות

קבוצת סיטי פירסמה גם היא את תוצאותיה היום המעידות על ירידה חדה של 10% ברווח הרבעוני שהסתכם ב-2.7 מיליארד דולר, לעומת 3 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח למניה צלל ל-9 סנט בלבד לעומת 49 סנט בשנה שעברה.

עם זאת, עדיין מדובר ברווח גבוה יותר מתחזיות האנליסטים שצפו רווח של 5 סנט למניה בלבד. בסיטי, כמו ביתר הבנקים, מסבירים את הירידה ברווח באמצעות הפגיעה ברווח מפעילות מסחר בשל הפגיעה בתשואות בחודשים האחרונים על רקע המשבר הכלכלי.

גם מניית סיטי נופלת היום שכן המשקיעים מבינים כי הרווח שהציג סיטי הושג הודות למכירת חטיבת הברוקראז' סמית' בארני, אשר הניבה לסיטי רווח חד פעמי. הכנסות סיטי נפלו ב-33% ל-22 מיליארד דולר, אך ללא מכירת סמית' בארני הן היו נותרות ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.