אפל: "ה-iPhone לא מושלם"; תחלק נרתיקים לשיפור הקליטה

מנכ"ל החברה במסיבת עיתונאים הערב: "העניין הזה התנפח מעבר לכל פרופורציה, השקענו יותר מ-100 מ' ד' בבקרת איכות - גם לאחרים יש בעיות" ■ החברה מציעה לכל הרוכשים נרתיק מיוחד לשמירה על המכשיר ולשיפור הקליטה ■ עד כה נמכרו 3 מיליון מכשירים מהדגם החדש

בשעה זו מתקיימת מסיבת העיתונאים המיוחדת שיזמה אפל בעקבות התלונות על תקלות חוזרות ונשנות בקליטה ובאנטנות של מכשירי האייפון החדשים.

סטיב ג'ובס, מנכ"ל ומייסד אפל, אמר בפתח הדברים כי "לכל הטלפונים החכמים יש בעיות וגם במכשירים שלנו מתגלים מדי פעם בפעם בעיות. אנחנו מטפלים בנושא. אפל השקיעה למעלה מ-100 מיליון דולר במתקני בקרת איכות ותמשיך להשקיע משאבים ניכרים בתחום החשוב הזה".

"אנחנו לא מושלמים. עד היום נמכרו למעלה מ-3 מיליון מכשירי אייפון מהדור הרביעי כך שלמרות התלונות הביקושים למכשיר ממשיכים להיות חזקים".

לדברי ג'ובס, "המדענים של החברה בדקו את הנושא והגיעו למסקנה שמדובר בבעיה ידועה שלא ניתן לעקוף אותה, וכזו שמשותפת לכל הטלפונים הסלולרים החכמים. מספר התלונות שקיבלה אפל בפועל הוא נמוך מאוד ועדיין החברה מתכוונת לטפל בעניין ולפצות לקוחות שהתלוננו על תקלות".

לאחר ההשקה המתוקשרת של ה-iPhone 4, אותה הגדיר ג'ובס כהשקה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של אפל, התגלתה תקלה בקליטה כאשר מחזיקים את המכשיר בצורה מסוימת כך שנוגעים בפינה השמאלית-תחתונה שלו. מקור התקלה הינו באנטנה, ולפי דיווחים בארה"ב מהנדס באפל הזהיר את ג'ובס מבעוד מועד על התקלה.

סוכנות בלומברג דיווחה היום (ו') כי מהנדס בכיר בחברה הזהיר את ג'ובס בשלבים המוקדמים של תכנון ה-iPhone 4, כי האנטנה עלולה לגרום לתקלה. מדובר במהנדס רוברט קבלרו, ששיגר את האזהרה בשנה שעברה. באפל דוחים את הטענות.

עוד אמר ג'ובס במסיבת העיתונאים כי "העניין הזה התנפח מעבר לכל פרופורציה". אפל הציעה לכל רוכשי האייפון החדש, שהשקתו התבצעה לפני כשלושה שבועות בלבד, נרתיק קשיח מיוחד לשמירה על המכשיר ולשיפור הקליטה.

בעקבות מסיבת העיתונאים משנה המניה כיוון ועוברת לעלייה, לאחר שפתחה את יום המסחר בירידות.