ליברמן: "נתניהו חילק לש"ס 700 מיליון שקל וקנה שותף פוליטי"

שר החוץ זועם על ראש הממשלה ומאיים כי שרי "ישראל ביתנו" יצביעו נגד התקציב כשיעלה לדיון בכנסת ■ נתניהו ייאלץ לפטר את השרים או ללכת לבחירות, אם לא יצליח להעביר את התקציב ■ "הפעם זה לא ייגמר בטוב", אומרים בכירים ב"ישראל ביתנו"

האיום של אביגדור ליברמן: שר החוץ מאיים כי סיעת "ישראל ביתנו" תצביע נגד תקציב המדינה הדו-שנתי כשיעלה בכנסת. "אם התקציב המעוות לא ישתנה, נצביע נגדו בכנסת. נתניהו יודע שיש לנו 15 ידיים כדי להפיל את ההצעה", אמר ליברמן, ששוהה כעת בחו"ל, לחברי מפלגתו בשיחות סגורות.

"ביבי מוציא כסף כדי לקנות שותפים פוליטיים כמו ש"ס, אליהם העביר 700 מיליון שקלים כדי שיחלקו לרשויות המקומיות, או אהוד ברק שהוא לא יותר משותף וירטואלי", טען אמש (שבת) ליברמן בשיחות סגורות. "המשרדים שהם מנעי הצמיחה של המשק, כמו ביטחון הפנים, התשתיות והתיירות, לא קיבלו דבר", הוא הוסיף בזעם.

בטן מלאה על נתניהו

שורה של אירועים שהתרחשו לאחרונה מעיבים על "השותפות הטבעיות", הליכוד ו"ישראל ביתנו". קשה להאמין שליברמן באמת סלח לנתניהו על שהסתיר ממנו את פגישתו של פואד בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי. לכך נוספת אי ההסכמה בין השניים בנושא המינויים במשרד החוץ, במיוחד בנושא ממלא מקומה של שגרירת ישראל באו"ם.

"ליברמן מתוסכל מכך שביבי מעדיף לחזק את הציר המתון שלו עם ברק כדי למרכז את הממשלה, ולכן הוא מנסה לסחוט את נתניהו", אמרו אמש מקורבים לראש הממשלה. "יש בו מרירות והוא יודע שהוא יכול לעשות כל מה שירצה", הוסיפו הגורמים.

בחירות באופק?

נתניהו יהיה חייב למצוא דרך לפייס את ליברמן תוך שלושה חודשים, מועד אישור התקציב בכנסת. אם לא יימצא פיתרון ושרי "ישראל ביתנו" יצביעו נגד התקציב, ייאלץ נתניהו לפטר את השרים וללכת לבחירות. בלשכתו של ליברמן נסו לצנן אמש את הרוחות והודיעו שהשניים ייפגשו מחר כדי להסדיר את נושא התקציב, אך נתניהו יתקשה לצאת גם הפעם באלגנטיות מהמשבר.

פגרת הקיץ של הכנסת מתחילה השבוע ותאפשר לנתניהו מעט שקט, אך במהלכה הוא ינסה לעשות סדר בקואליציה הרעועה שלו. פעילי מפלגת העבודה פותחים השבוע בקמפיין הקורא לשרים להתפטר מהממשלה אם לא תחול פריצת דרך בשיחות עם הפלסטינים. "מו"מ ישיר - או יציאה מהממשלה", דורשים פעילים המפלגה.

בן אליעזר: "שר החוץ לא יכול להיות שר המלחמה"

בראיון לגלי צה"ל התייחס הבוקר שר התמ"ת בן-אליעזר למתח הקואליציוני וכן לתגובות שעוררה פגישתו שלו עם שר החוץ הטורקי ולאווירה הקשה שעוררה בין ישראל ביתנו ליתר מפלגות הקואליציה.

"שר החוץ של ישראל לא יכול להיות שר המלחמה - הוא חייב להיות אדם שדרכו יש בשורה אל הסיכוי, אל המחבר, אל האפשרי, אל השלום - בדיוק המשרד הזה - משרד החוץ, באופן היסטורי, תמיד היה המשרד שדווקא הוביל לכיוונים של אור ושל סיכוי כאשר כולם היו מאוד מאוד פסימיים", דברי בן אליעזר.