החשכ"ל מפרסם מכרז לבחירת כרטיס אשראי למשרדי הממשלה

משרדי הממשלה ישתמשו לקניות בכספי "הקופה הקטנה" של הגוף ■ היקף הרכישות השנתי נאמד בכ-20 מיליון שקל

החשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן פרסם מכרז לבחירת כרטיס האשראי שבו ישתמשו משרדי הממשלה לקניות בכספי "הקופה הקטנה" של הגוף. היקף הרכישות השנתי נאמד בכ-20 מיליון שקל והמועד הסופי להגשת ההצעות הוא 15 בספטמבר.

ועדת מכרזים שהוקמה לצורך כך, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי יריב נחמה, תערוך מכרז בין ישראכרט, לאומי קארד וכאל. החברה הזוכה תנפיק את הכרטיסים למשרדי הממשלה.

באוצר מצפים להצעות זולות במיוחד לגבי דמי הכרטיס ולא מן הנמנע שהעמלה שתידרש הממשלה לשלם תהיה 0. במקרה ששתי חברות יגישו הצעה של 0 שקל לכרטיס, תזכה החברה שתציע לממשלה את ההחזר הכספי הגבוה ביותר על השימוש בכרטיס.

מבחינת חברות כרטיסי האשראי מדובר במכרז חשוב היות שהממשלה היא לקוח יוקרתי. בנוסף, התשלום מובטח במלואו ואין חשש לדיפולט, ולכן אין צורך לערוך הפרשות לחובות מסופקים.

כרטיסי האשראי ישמשו תחליף לתשלומי מזומן המבוצעים במסגרת תשלומי משרדי הממשלה השונים, במטרה לייעל את תהליכי הבקרה והפיקוח על ההוצאה הממשלתית, לאפשר בקרה און ליין על ההוצאה ולהפחית את השימוש במזומנים ובכך את הסיכוי לשימוש לא נאות בכסף מזומן שאחריו קשה לעקוב. הוועדה גם תערוך נוהלי שימוש פנימיים בכרטיסי האשראי ותקבע תהליכי בקרה נאותים על התשלום באמצעות כרטיסי האשראי.