הדולר קבע שער יציג ללא שינוי ב-3.859 ש'; האירו ירד 0.1%

איתן אדמוני, מנהל חדר המסחר בבנק ירושלים: "היחלשות האירו לא מוצתה" ■ בעולם מתחזק האירו ב-0.67% לרמה של 1.297 דולרים לאירו

הדולר קבע היום (ב') שער יציג בעלייה מינורית של 0.02% ל-3.859 שקלים. האירו ירד 0.1% לשער יציג של 5 שקלים. בעולם מתחזק האירו ב-0.7% לרמה של 1.297 דולרים לאירו.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום מספר נתונים חיוביים. שיעור הבלתי מועסקים במשק ירד שוב בחודש מאי לרמה של 6.5% מכוח העבודה (נתוני מגמה) שהם כ-197 אלף מובטלים, כך דיווחה היום הלמ"ס. מדובר בשיפור ניכר בנתוני האבטלה שכן שיעור האבטלה בשנת 2009 כולה עמד על 7.6% שהם כ-230 אלף מובטלים.

מדד מלניק למצב המשק עלה בחודש יוני 2010 ב-0.2%. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, מסתמנת האטה בשיעור ההתרחבות של המגזר העסקי. בין רכיבי המדד ניכרת המשך התרחבות של הייצור התעשייתי והתייצבות הפדיון של ענפי המסחר והשירותים המשקפת התייצבות, ברמה גבוהה, של הביקושים המקומיים ובעיקר של הצריכה הפרטית. במדד היבוא ובמספר משרות השכירים במגזר העסקי ניכרות תנודות למעלה ולמטה.

בזירת המאקרו העולמית, סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג החוב של ממשלת אירלנד בדרגה אחת ל-'Aa2' מ-'As1'. מודי'ס כתבה במסגרת הודעת הורדת הדירוג כי "הממשלה האירית מאבדת בהדרגה אך בצורה מהותית את כוחה הפיננסי". עם זאת, בהודעת מודי'ס מצויה גם נקודת אור: תחזית הצמיחה של אירלנד שונתה ל"יציבה" מ"שלילית".

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס טוען כי המחוקקים האמריקנים לא צריכים לסגת מתוכנית התמריצים מכיוון שהכלכלה עדיין לא מספיק חזקה. "אני חושב שזה לא התזמון הנכון לסגת מתוכנית התמריצים", אמר סורוס בכנס שנערך במכון המפטונס במהלך סוף השבוע. "כשהביקוש יחזור, הוא יתבטא בשיעורי הריבית שיתחילו לעלות", הסביר סורוס שיהיה בן 80 בחודש הבא. "זה יהיה הזמן לקצץ, לא עכשיו".

איתן אדמוני, מנהל חדר המסחר בבנק ירושלים, אומר בסקירתו השבועית כי ההתחזקות האחרונה באירו ובליש"ט לא תחזיק מעמד. "יתכן ובשבוע הקרוב נראה עדיין שיאים חדשים, אך המגמה הכללית של מטבעות אלה היא להיחלש בתנודתיות גבוהה, שכן המשבר שם עדיין לא הגיע לידי פתרון".

[לאתר המט"ח]