ביוספ מקבוצת קפיטל פוינט גייסה כ-2 מיליון שקל

כ-1 מיליון שקל גויסו כהלוואה המירה למניות וכ-1 מיליון שקל גויסו כמענק מדען

קבוצת קפיטל פוינט , הודיעה היום כי חברת ביוספ, בוגרת חממת מיט"ג בקצרין הנמצאת בבעלותה המלאה של קפיטל פוינט, השלימה גיוס הלוואה של 250 אלף דולר (כ-1 מיליון שקל).

מדובר בהלוואה המירה למניות אשר גויסה מקבוצת משקיעים בהם ד"ר שמואל קבילי, המכהן כדירקטור בחממת קצרין, ומחלק מבעלי מניותיה הקיימים. קפיטל פוינט, המחזיקה בכ-31% מביוספ, השקיעה במסגרת זו כ-50 אלף דולר. כמו כן, דיווח החברה על גיוס של כ-250 אלף דולר נוספים במסגרת מענק שניתן לחברה מהמדען הראשי בתמ"ת.

ביוספ עוסקת בפיתוח פלטפורמה טכנולוגית להפרדה והעשרה של תאים בשיטה אלקטרומגנטית. לטכנולוגיית ההפרדה שלושה יישומים עיקריים: הפרדת תאי דם עובריים מהדם האימהי לצורך איתור מומים מולדים בשלבים מוקדמים של ההיריון; הפרדת תאי גזע מדם פריפרי (היקפי) למטרות השתלה וחיזוק המערכת החיסונית בחולי סרטן העוברים טיפולים כימותרפיים; והפרדת תאים סרטניים ממחזור הדם לטובת מעקב ובקרת יעילות של טיפולים כימותרפיים (ניהול מחלה).

מנכ"ל ביוספ, חנוך מרקשייד: "אנו שמחים על הבעת האמון מצד קפיטל פוינט והמשקיעים החדשים. ביוספ נערכת בימים אלה לביצוע ניסויי הפרדת תאים עובריים מהדם האימהי בבי"ח העמק בעפולה, אשר הצלחתם תהווה אבן דרך משמעותית בפיתוח האפליקציה הראשונה של בדיקות גנטיות לעובר בשלב מוקדם של ההיריון, באמצעות בדיקת דם פשוטה ".

ביוספ השלימה את תקופת פעילותה במסגרת חממת קצרין בחודש אוגוסט 2008, החברה מעסיקה 8 עובדים ופועלת באופן עצמאי בבי"ח זיו בצפת.