כן פייט מדווחת: תרופת ה-CF102 עזרה ל-3 חולי צהבת C

לאור התוצאות באוכלוסיית חולי סרטן הכבד והבטיחות של התרופה אושרה הארכת הטיפול בניסוי קליני בחולים שהם נשאים של וירוס הצהבת מסוג סי כדי לצפות באפקט מתמשך של השפעת התרופה

חברת הביומד כן פייט , המנוהלת על ידי הפרופ' פנינה פישמן, מדווחת הבוקר (א') על הצלחה. החברה, העוסקת בפיתוח תרופות למחלות סרטניות ודלקתיות, הודיעה היום, כי בניסוי קליני שלב I/II אותו היא עורכת בחולי סרטן הכבד עם תרופת ה-CF102 שפיתחה נצפתה עד כה ב- 3 חולים אשר הינם חולים גם בצהבת מסוג C ירידה משמעותית ברמת הוירוס.

בחברה מציינים כי הניסוי תוכנן לבדוק את השפעת התרופה על סרטן הכבד ומכיוון שחלק מחולי סרטן הכבד הינם גם נשאים של וירוס הצהבת נבדקה גם השפעת התרופה על רמת הוירוס בדם.

עוד אומרים בכן פייט כי התוצאות שהתקבלו הינן מרשימות ביותר לאור העובדה שלחולים אלו רמת נגיף גבוהה בדם והם מטופלים רק בתרופת ה-CF102.

לאור התוצאות באוכלוסיית חולי סרטן הכבד והבטיחות של התרופה אושרה הארכת הטיפול בניסוי קליני בחולים שהם נשאים של וירוס הצהבת מסוג סי כדי לצפות באפקט מתמשך של השפעת התרופה.

צהבת מסוג C היא מחלה נפוצה כך שגודל השוק הנוכחי הוא מעל 3 מיליארד דולר וצפוי לזנק עד ל-8.3 מיליארד דולר ב-2012. וזאת בהסתמך על העובדה כי קיימים היום כ-180 מיליון נשאים של הווירוס בעולם. כיום, מוצע לחולים טיפול תרופתי הכולל בעיקר זריקות אינטרפרון בשילוב עם נטילת כדורי RIBAVIRIN אשר יעילות לזמן מוגבל ובעלות תופעות לוואי.

פרופ' פנינה פישמן מנכ"ל כן פייט אמרה היום: "התוצאות המרשימות שנצפו וחזרו על עצמן ב-3 חולי סרטן כבד שהינם גם נשאים של ווירוס הצהבת מצביעות על יעילות תרופת ה - CF102 בדיכוי הווירוס. הוכחת ההיתכנות שהתקבלה בחולים אלו והירידה החדה והמתמשכת ברמת הווירוס מציבה את תרופת ה-CF102 בחזית הפיתוח של תרופות אנטי-ויראליות לשוק ענק".