הבנק הבינלאומי יעביר לדיסקונט נתונים מהדו"חות לפני פרסומם

עד היום סירב הבנק לעשות זאת ■ בנק דיסקונט מחזיק ב-26% ממניות הבינלאומי

הבנק הבינלאומי יעביר לבנק דיסקונט את נתוני הדו"ח הכספי לרבעון השני עוד לפני מועד פרסום הרשמי של דו"חות הבינלאומי. דיסקונט מחזיק ב-26% ממניות הבינלאומי, שמוגדר כחברה כלולה. לכן דיסקונט תלוי בנתונים שיקבל מהבינלאומי, כדי לפרסם את דו"חותיו שלו.

שני הבנקים צפויים לפרסם את דו"חותיהם ב-31 באוגוסט, המועד האחרון האפשרי ולכן החליט הבינלאומי להעביר לדיסקונט, עוד לפני הפרסום הרשמי, את הנתונים הנדרשים לו להכנת דו"חותיו. יצוין כי דיסקונט והבינלאומי הם בנקים מתחרים.

עד לפני מספר חודשים סירב הבינלאומי בתוקף להעביר נתונים כלשהם לדיסקונט, אלא לאחר פרסום הדו"ח.

הסיבה הרשמית לכך הייתה "חילוקי דעות חשבונאיים". לכן נאלץ דיסקונט להכין את דו"חותיו תוך זמן קצר ולפרסמם במועד האחרון המותר.

כעת, לאחר שהגיעו שני הבנקים להסכם בדבר מכירת מניות דיסקונט והבינלאומי, הופשרו היחסים, המחלוקות החשבונאיות יושבו והבינלאומי בניהולה של סמדר ברבר צדיק יוכל להעביר נתונים לדיסקונט.

בתגובה נמסר מהבנק הבינלאומי כי "אנו לא רואים מניעה חוקית למסור נתונים מצומצמים (ולא סופיים כל עוד לא פורסמו על-ידי הבנק), מתוך הדו"ח הכספי, כדי לאפשר גם לבנק דיסקונט לפרסם את דו"חותיו במועד". תגובת רשות ניירות ערך טרם נמסרה, כאשר מחלקת תאגידים בראשות עו"ד שיראל עמירה גוטמן עדיין בודקת את הסוגיה.

דו"חות חברות האשראי יתנגשו

בתוך כך, שלוש חברות כרטיסי האשראי - ישראכרט (בבעלות הפועלים), לאומי קארד (בבעלות לאומי) וכאל (בבעלות דיסקונט והבינלאומי), צפויות להיכנס לבעיה מסוג אחר. שלושתן צפויות "להתנגש" ולפרסם את דו"חות הרבעון השני בדיוק באותו מועד, יום שני ה-17 לאוגוסט.

מבחינת מועדי פרסום נוספים של דו"חות הרבעון השני, מזרחי טפחות יפרסם ב-16 לאוגוסט, בנק הפועלים ב-25 באוגוסט ובנק לאומי ב-31 באוגוסט, באותו יום יחד עם דיסקונט והבינלאומי. מבנק אגוד לא נמסר מועד פרסום דו"חותיו.