אקופר מגייסת 2.47 מיליון שקל מחממת אופקים

הסכם ההשקעה נחתם בהמשך לאישור שקיבלה חממת אופקים מועדת החממות של המדען הראשי להשקעה של עד 2.1 מיליון שקל בתוכנית מחקר ופיתוח של אקופר

קבוצת קפיטל פוינט הודיעה היום (ב') על חתימת הסכם השקעה עם חברת אקופר (Ecofer), המפתחת מערכת דישון ידידותית לסביבה. במסגרת ההסכם תשקיע חממת אופקים היי-טק ונצ'רס, מקבוצת קפיטל פוינט ויזמי החברה השקעה בסך 2.47 מיליון שקל באקופר.

הסכם ההשקעה נחתם בהמשך לאישור שקיבלה חממת אופקים מועדת החממות של המדען הראשי להשקעה של עד 2.1 מיליון שקל בתוכנית מחקר ופיתוח של אקופר. יתרת הסכום תושקע על ידי יזמי החברה.

ככלל, הדשייה עדיפה ויעילה יותר מאשר פיזור דשן מוצק מגורען על פני הקרקע. אולם כיום, הדשייה מחייבת שימוש בתמיסות דשן נוזליות שייצורן, הובלתן במיכליות ואיחסונן יקרים מאד. אקופר מפתחת מערכת הדשייה אוטומטית מבוססת תוכנה וחיישנים, העושה שימוש בדשן מוצק מגורען רגיל וזול יחסית, אשר מומס עפ"י דרישה תוך כדי תהליך ההשקייה, בין אם בטפטוף או בהמטרה. התהליך מאפשר גמישות מרבית ושליטה מוחלטת ביחסים בין הרכיבים השונים של הדשן והתוצאה המתקבלת הינה הוזלה משמעותית של מרכיב תשומות הדישון, חסכון באנרגיה והפחתה משמעותית בזיהומי קרקע, מים ואויר.

עידן הרפז, מנכ"ל אקופר: "המערכת של אקופר תאפשר לחקלאי להפיק, בחלקות הגידול עצמן , דשן נוזלי בריכוזים מתאימים ומדויקים עם אפקטיביות גבוהה. דשן זה יהווה תחליף לדשן הנוזלי הרגיל, אשר מיוצר במסופי המסה אזוריים, ולאחר מכן משונע במיכליות בכבישים ממסופי ההמסה לשטחי הגידול , דבר הכרוך בעלויות הובלה גבוהות. מערכת הדישון החדשה תוזיל לחקלאי את תשומות הדישון, תאפשר חסכון באנרגיה ותפחית זיהומי האוויר הקרקע ומי תהום."