בעקבות פניית המוסדיים: דמרי יפעל לאתר יו"ר חיצוני לחברה

דמרי גם הסכים כי הבונוס השנתי שלו יחושב תוך קיזוז הפסדים במידה והחברה תרשום כאלה

יגאל דמרי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן דמרי , נענה לפניית המשקיעים המוסדיים בחברה. אמש (ג') דיווחה החברה על שינוי נושאים הנוגעים לפיצול תפקיד יו"ר החברה מתפקיד מנכ"ל החברה, וכן על שינוי נוסחת הבונוס השנתי המגיע ליגאל דמרי, זאת בעקבות פניית משקיעים מוסדיים, בראשות בית ההשקעות אקסלנס, המחזיק בכ-7% ממניות החברה.

חברת י.ח דמרי פרסמה לפני כשבועיים זימון לאסיפה כללית של בעלי מניותיה, בה היא מבקשת לאשר כי תוארך כהונתו הכפולה של יגאל דמרי, הן בתפקיד מנכ"ל החברה והן בתפקיד יו"ר החברה, והן לאשר נוסחה עדכנית לבונוס השנתי המגיע ליגאל דמרי במידה ורווחי החברה לפני מס עולים על סכום מסוים שנקבע.

יצוין כי בשנה האחרונה, בעקבות התעוררות נושא הממשל התאגידי בחברות הציבוריות, נוטים המשקיעים המוסדיים יותר ויותר לדרוש פיצול של תפקיד היו"ר מתפקיד המנכ"ל, וזאת כדי ליצור הפרדה ברורה יותר בין השליטה בחברה לבין ניהולה השוטף. פיצול זה, לגישת המוסדיים, מצמצם את ניגודי העניינים האפשריים בין בעל שליטה המכהן כמנכ"ל החברה שבשליטתו, לבין האינטרס של מכלול בעלי המניות.

כאמור, בעקבות פניית המוסדיים, הודיעה חברת י.ח דמרי אמש כי היא מבצעת שינויים בנושאים שיעלו על סדר היום באסיפה הכללית. על פי הזימון החדש, ימשיך יגאל דמרי לכהן רק כמנכ"ל החברה, והחברה תפעל במקביל לאיתור מועמד מתאים לתפקיד היו"ר. כמו כן, הוסכם בעקבות פניית המוסדיים, כי חישוב הבונוס השנתי של יגאל דמרי, יביא בחשבון מקרים בהם החברה מפסידה. כלומר, אם בשנה מסוימת החברה תרשום הפסד ושנה לאחריה היא תרשום רווח, הרי שהמענק בגין השנה הרווחית יבוסס אך ורק על הרווח לאחר קיזוז ההפסד בשנה הקודמת.