המפקח על הבנקים רוני חזקיהו יעזוב את תפקידו בסוף השנה

כך הודיע הערב בנק ישראל ■ חזקיהו כיהן בתפקידו 4 שנים ולצורך בחירת מפקח חדש הודיע נגיד בנק ישראל כי יקים וועדת איתור ■ גורם בסביבת הנגיד פישר אמר ל"גלובס", כי "חזקיהו רוצה לפרוש בשיא - הקדנציה שלו רבת הישגים"

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו יעזוב את תפקידו בסוף השנה, כך הודיע הערב (ד') בנק ישראל. חזקיהו כיהן בתפקידו 4 שנים ולצורך בחירת מפקח חדש הודיע נגיד בנק ישראל כי יקים וועדת איתור.

גורם בסביבת הנגיד פישר אמר ל"גלובס", כי "חזקיהו מסיים קדנציה של 4 שנים והוא רוצה לפרוש בשיא - חשוב לזכור כי הקדנציה של חזקיהו היא רבת הישגים". לפי הגורם, הפרישה של חזקיהו מתוכננת ולא באה בפתאומיות - פישר ידע עליה כבר לפני שבועות רבים.

במהלך כהונתו ובעיקר בשנה האחרונה, חזקיהו עומד בראש רפורומות שיש שיאמרו מהפכניות, בעיקר במלחמה בבועת הנדל"ן בישראל - בריסון הביקושים לדיור בישראל ע"י הקשחת מתן האשראי להלוואות משכנתא ע"י הבנקים ועוד.

חזקיהו הורה לאחרונה לבנקים גם להחזיק הפרשה נוספת לחובות מסופקים בשיעור של 0.75% לפחות בגין יתרת משכנתאות שחולקו בשיעור מינוף הגבוה מ-60%. מהלך זה אמור לתרום לקירור שוק הנדל"ן למגורים. בנוסף, הוא הגביל את פעילות קבוצות הרכישה על ידי מגבלות אשראי לקבוצות.

"אנחנו יכולים לפעול בצד ביקוש ולכן פעלנו לרסן את הביקוש", אמר חזקיהו במסיבת עיתונאים אתמול. "ראינו שהנגיד משיקוליו לא מעלה את הריבית ולכן פעלנו ועשינו סוג של העלאת ריבית בלי להעלות את הריבית. ההשפעה תיקח זמן כי ההוראה נכנסה רק ב-1 ביולי. כל הדברים האלה צריכים למתן את העליות במחירי הדירות ולפעול למניעת בועת נדל"ן".