אמבלייז תובעת את אפל: "הפרה את הפטנט שלנו בארה"ב"

חברת אמבלייז מכוונת גבוה ומגישה בניו יורק תביעה כנגד הגורו של עולם הטכנולוגיה - סטיב ג'ובס ■ טוענת: "אפל הפרה את הפטנט שלנו על זרימת מידע חיה וגרמה לנו לנזק בלתי הפיך"

הצד הישראלי של הצלחת ה-iPhone וה-iPad? חברת אמבלייז הישראלית הגישה באחרונה תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל , בטענה כי הפרה את הפטנט הרשום שלה בארה"ב לזרימה חיה (Live Streaming) של פרוטוקול HTTP.

אמבלייז טוענת כי פיתחה טכנולוגיה לשידור חי בזמן אמת על גבי הרשת, וכי היא מחזיקה בפטנט על פיתוח זה בארה"ב משנת 2002. הטכנולוגיה שפיתחה אמבלייז, נטען, מאפשרת חיסכון בכמות המידע הנדרש להורדה לצורך גלישה וכן מאפשרת גלישה יעילה גם בהימצאות הגנות דוגמת רשת Firewall.

אפל מצידה, נטען בתביעה, הציגה את טכנולוגיית הזרימה החיה שלה באמצע שנת 2009, ומאז שילבה אותה במוצרי הדגל שלה ובהם iPhone, iPad וכן המחשבים הניידים של מקינטוש.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו-יורק נכתב עוד כי העובדה שאפל הפרה את הפטנט של אמבלייז הסבה לחברה "נזק בלתי הפיך", מאחר שאפל השתמשה וממשיכה להשתמש בטכנולוגיה, "באופן בו היא ממשיכה לרשום לזכותה רווחים והכנסות בלתי חוקיים" על חשבונה של אמבלייז.

למרות ההצהרות הנוקבות, באמבלייז לא נקבו בסכום ספציפי בכתב התביעה. בחברת אפל סירבו אמש (ד') לפניית סוכנות הידיעות בלומברג להגיב לדברים.