גידול בהכנסות וירידה בהפסד לחברת DSPG ברבעון השני

החברה שהרוויחה 4.4 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, מעריכה כי לא תירשם צמיחה בהכנסות ברבעון השלישי, אך הרווח יגדל

חששות המשקיעים כי המשבר הפיננסי באירופה יפגע בפעילות DSPG ביבשת היוו את אחת מהסיבות בגינן צנחה מניית החברה במהלך הרבעון השני בכ-30%. עם זאת, מפרסום דו"חות הרבעון השני של החברה היום עולה כי לא רק שהכנסותיה מאירופה לא ירדו, אלא שהן אף עלו ב-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עיסוקה המסורתי של DSPG הוא פיתוח ומכירה של שבבים עבור טלפונים אלחוטיים. כיום ניתן לחלק לשלוש קטגוריות את השבבים אותם מוכרת החברה: שבבים אלחוטיים מהדור הישן, אשר היוו 19% מהמכירות ברבעון זה, וחלקם בהכנסות החברה הולך ויורד מדי רבעון; שבבי ה-DECT, שהם השבבים החדשים אשר חלקם בעוגת ההכנסות הולך ועולה, וכעת הוא מהווה 81% מההכנסות; ומנוע הצמיחה של החברה לשנים הבאות, דור שבבי ה-XpandR, המיועד למכשירי מולטימדיה. ברבעון הראשון והשני החלה החברה לספק שבבים אלו, וברבעונים הקרובים היא תחל להכיר בהכנסות ממכירתם.

הכנסות DSPG ברבעון השני הסתכמו ב-60.7 מיליון דולר, גידול של 16.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר עלייה נרשמה גם בשיעור הרווחיות הגולמית. זה טיפס ל-38.5%, לעומת 37.1% ברבעון המקביל אשתקד. 55% מסך הכנסות החברה ברבעון זה הגיעו מארה"ב, 39% מאירופה, והיתרה מאסיה ויפן.

בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 367 אלף דולר על בסיס GAAP, וזאת לעומת הפסד של 1.67 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול הפחתות לא מוחשיות והוצאות שלא במזומן בגין רישום אופציות, רשמה החברה רווח של 4.4 מיליון דולר או 18 סנט למניה על בסיס Non-GAAP, ביחס לרווח של 0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"הרווח ברבעון הבא: 4.7 מ' ד'"

ברבעון הראשון של 2010 קטנה קופת המזומנים של DSPG כתוצאה מגידול בהון החוזר, וברבעון זה היא חזרה לגדול. כעת היא מכילה 121.1 מיליון דולר או 5.23 דולר למניה - עלייה של 1.9 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם.

מנכ"ל החברה, עופר אליקים, אמר היום כי "התמקדותנו ברבעונים האחרונים בפיתוח דור המוצרים הבא תתבטא ברבעון השלישי של השנה, במהלכו צפויה השקת מספר מוצרים חדשים ברחבי העולם המבוססים על שבבי ה- XpandR שפיתחנו".

בין המוצרים הללו ניתן למנות טלפון אלחוטי של מוטורולה הפועל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, וכן נגן מולטימדיה המחובר לרשת, ש-DSPG סיפקה את השבבים ליצרן שלו בחודשים האחרונים.

רווח של 13.5 מ' דולר ב-2010

לרבעון השלישי של החברה, הנחשב לחזק עונתית, צופה DSPG הכנסות בטווח של 62-68 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 65.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה אף עדכנה את הרף התחתון של ההכנסות אותן היא צופה לכלל השנה, וכעת היא מעריכה כי ב-2010 מכירותיה ינועו בטווח של 233-245 מיליון דולר. בשורה התחתונה צופה החברה כי ברבעון השלישי יעמוד הרווח על 4.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP,, ובכל 2010 היא תרוויח כ-13.5 מיליון דולר, או 56 סנט למניה.