אלפרד אקירוב גדל באירופה: רכש מלון בפריז ב-135 מיליון אירו

אלרוב נדל"ן רכשה את מלון Lutetia ■ הרכישה מצטרפת לשני בתי מלון שנרכשו בלונדון ובאמסטרדם ■ סה"כ ההשקעה של אלרוב בבתי מלון באירופה - כ-2.3 מיליארד שקל

עסקי המלונאות של אלפרד אקירוב ממשיכים לצמוח. הבוקר הודיעה חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות שבשליטתו (באמצעות חברת אלרוב ישראל) כי השלימה את רכישת בית המלון Lutetia שבפריס, שלושה חודשים לאחר שחתמה על הסכם אופציה לרכישתו.

תמורת המלון שילמה אלרוב נדל"ן כ-135 מיליון אירו (כ-660 מיליון שקל) ממקורותיה העצמיים, בנוסף להוצאות העסקה הצפויות להגיע ל-7 מיליון אירו. מסכום התמורה העבירה אלרוב 10 מיליון אירו עם החתימה על הסכם האופציה, במהלך חודש אפריל. לצורך רכישת המלון החברה הגדילה את מסגרות האשראי שלה בכ-310 מיליון שקל, כנגד התחייבות לשיעבוד הנכס.

מלון Lutetia ממוקם ברובע סנט-ז'רמיין בבירת צרפת, וחגג השנה 100 שנה להיווסדו. המלון, המעסיק כ-240 עובדים, כולל 231 חדרים וסוויטות, ובנוסף שטחים שונים (אולמות אירועים, מרכז עסקים, מסעדות וספא) בהיקף של כ-21.3 אלף מ"ר. לאחר רכישתו, ימשיך המלון להיות מנוהל על ידי חברת הניהול הנוכחית שלו למשך שנתיים נוספות.

העודף התפעולי של המלון לפני דמי ניהול הסתכם אשתקד ב-6.4 מיליון אירו, עם הכנסות של 24.7 מיליון אירו ותפוסה שנתית של 70.1%. ב-2008 העודף התפעולי לפני דמי ניהול עמד על 9.3 מיליון אירו, עם הכנסות של 28.3 מיליון אירו ותפוסה שנתית של 75.9%.

את הרכישה ביצעה החברה הבת של אלרוב נדל"ן, לוקה (Locka), המוחזקת ב-80%. המלון בפריס מצטרף לשני בתי מלון שנרכשו בלונדון ובאמסטרדם בשנים האחרונות, ובכך מגיעה ההשקעה של לוקה בפעילות המלונאות לכ-2.3 מיליארד שקל.

"גם ת"א - יעד אסטרטגי"

בכוונת לוקה לפתח רשת מלונות יוקרה בערים תיירותיות, בעיקר באירופה. שלא כמו המלון בפריס, הנכסים בלונדון ואמסטרדם עברו הסבה למלונות לאחר רכישתם, ותחילת פעילותם צפויה בתחילת 2011 ובתחילת 2012, בהתאמה. בנוסף לפעילות המלונאות באירופה, המתבצעת כאמור באמצעות לוקה, יש לאלרוב שני מלונות פעילים בירושלים - מצודת דוד וממילא.

ג'ורג'י אקירוב, בנו של בעל השליטה והאחראי על תחום המלונאות בקבוצת אלרוב, התייחס היום לרכישה ואמר כי היא "מהווה אבן דרך נוספת בביסוס ומיתוג אוסף מלונות היוקרה של אלרוב כמובילים בערי תיירות החשובות באירופה, ובמימוש החזון להיות אוסף בינלאומי מוביל של מלונות יוקרה.

"לונדון, פריס ואמסטרדם הינן מהערים המתויירות ביותר באירופה, בעלות שיעורי תפוסה ממוצעים והכנסות ממוצעות לחדר מהגבוהים באירופה. אלו הפרמטרים שהובילו אותנו לערים אלו, והקריטריונים שהצבנו לעצמנו הם שהובילו אותנו לרכוש את הנכסים".

עוד לדברי אקירוב, "אנו פועלים לאיתור נכס מלונאי יוקרתי בתל אביב, עיר בה אנו רואים יעד אסטרטגי שיאפשר הבאת תיירות נוספת של לייף-סטייל יוקרתית ואיכותית לישראל".