בכירה בהסתדרות פורשת לאחר שעיני מינה מעליה איש אמונו

מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מירה ארינובסקי, החליטה לפרוש מההסתדרות על רקע מינויו של עו"ד אבי ניסנקורן לתפקיד יו"ר האגף ■ ניסנקורן נחשב לאיש אמונו של עיני

מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מירה ארינובסקי, החליטה לפרוש מההסתדרות על רקע מינויו של עו"ד אבי ניסנקורן לתפקיד יו"ר האגף. כך נודע ל"גלובס".

ארינובסקי מונתה לתפקיד לפני כשנתיים על ידי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שנה לאחר התפטרותו של המנכ"ל הקודם, צחי טבקמן. האחרון התפטר לאחר שלא נענתה דרישתו להתמנות ליו"ר האגף. ארינובסקי נכנסה לתפקיד מתוך הנחה כי עיני ימשיך להחזיק בעצמו בראשות האגף. על פי מקורות, ארינובסקי הפגינה מוטיבציה וביקשה להוביל כמה פרויקטים, אולם כשנודע לה דבר מינויו של עו"ד ניסנקורן לראשות האגף הבינה כי אין מקום אמיתי לשניהם. עוד לפני שניסנקורן נכנס רשמית לתפקיד, בסוף אפריל האחרון, כבר יצאה לחופשה.

ניסנקורן נחשב לאיש אמונו של עיני, היחיד שבשבילו הסכים לוותר על ראשות האגף, לאחר ארבע שנים שבהם כמה בכירים בארגון ראו את עצמם כמועמדים טבעיים לתפקיד. ניסנקורן אף סגר לצורך העניין משרד מצליח, ולארינובסקי היה ברור שהוא יהיה דומיננטי.

20 שנה בהסתדרות

ארינובסקי (55), תפרוש רשמית בסוף החודש, לאחר 20 שנה בהסתדרות. היא מבקשת להבהיר כי היא ביקשה לפרוש משום שתפקיד המנכ"ל נחשב למשרת אמון של יו"ר האגף. "הגיע יו"ר חדש ולדעתי צריך לאשר לו לעבוד עם אנשים חדשים", היא אומרת. ארינובסקי מילאה שורה של תפקידים בהסתדרות, ובהם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב ראשל"צ וראש האיגוד המקצועי של הסתדרות המהנדסים. יש לה תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בישוב סכסוכים ומו"מ, וכעת היא מעוניינת לעבוד כמגשרת עצמאית בתחום יחסי העבודה וכבר כיום היא משמשת מגשרת מטעם הציבור בבית הדין לעבודה.