המבחן האחרון של ת"א

המהלך האחרון העומד בפני ת"א 25 טרם ההכרזה הרשמית על מגמת עליה ארוכת טווח

ת"א- 25 עשה השבוע צעדים משמעותיים בכיוון של מגמת עליה ארוכת טווח, ונשאר לו עוד מהלך אחד בשביל לעבור "רשמית" להגדרת מגמה כזו.

המהלך מעל 1,135 גם חצה רמת התנגדות אופקית חשובה וגם את הממוצע הנע ל-200 יום כלפי מעלה. חציה של ממוצע נע ל-200 יום היא אירוע טכני משמעותי. אמנם ביוני הייתה חציית סרק אבל שלא כמו ברולטה, היא מפחיתה את הסיכוי שגם החצייה השנייה תהיה חציית סרק. את הסיכוי הזה מפחיתה גם העובדה שהמדד נמצא היום ברמה גבוהה יותר מהרמה בה הוא שהה בשיאו של הגל החוצה הקודם.

מהלך של תל אביב 25 מעל 1,145 ימקם אותו מעל הממוצע הנע ל-150 יום, ממוצע שלא נחצה כלפי מעלה על ידי הגל העולה הקודם, ובנוסף ימקם אותו מעל הגבול העליון של ענן איצ'ימוקו.

התמיכה המשמעותית היא ב-1,128 למרות שנכון ליום רביעי-סיום המסחר, אמורה גם להיות תמיכה ב-1,135. מהלך מתחת ל-1,128 שכמובן יחצה גם את רמת ה-1,135 כלפי מטה יחשב סימן דובי שיבטל את המומנטום השורי ואת הסיכויים למגמת עליה. נכון ליום רביעי-סיום המסחר, התמונה נראית ירוקה.

דלת פתוחה לעליות?

גם בוול סטריט נדחפו המדדים למעלה וה-S&P 500 חצה כלפי מעלה שתיים מתוך שלוש רמות ההתנגדות שציינתי ביום ראשון. הוא עלה מעל הממוצע הנע ל-200 יום, אירוע שורי לכשעצמו, ומעל הממוצע הנע ל-89 יום, גם אירוע חיובי. מה שנשאר לו בשביל להיכנס למצב של מגמת עליה ארוכת טווח הוא לעלות מעל 1,145 למרות שגם עליה מעל 1,132 תיתן סיכוי גבוה להתפתחות מגמת עליה ארוכת טווח. נכון ליום רביעי-סיום המסחר, עדיף להסתמך על הסיכוי לעליה ולהגן מפני תפנית כלפי מטה.

בינתיים ההגנה נשארת מתחת ל-1,094. בסוף השבוע המסחר יכול להיות קצת תנודתי, כולל אולי ירידה היום, יום חמישי, אבל אם נעבור את הימים חמישי-שישי בלי ירידה דרמטית, נראה והדלת לעליות במחצית הראשונה של אוגוסט תהיה פתוחה.

כדאי לשים לב גם לעובדה שה-VIX לא מרים ראש. יש לו התנגדות ב-23.5 בערך ותמיכה ב-21.7 בערך. מהלך מתחת ל-21.7 יחשב סימן חיובי לשוק.