התנודתיות צפויה להימשך

התנודתיות בוול סטריט לא פגעה במגמת העליה ארוכת הטווח אך היא צפויה גם השבוע

בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שחלף ת"א- 25 הגיח גיחה קלה מעל לרמת המבחן האחרונה בדרכו למגמת עליה ארוכת טווח. כפי שציינתי, מדובר ברמת ב-1,145. הגיחה הזו אינה מספיקה בכדי להיחשב פריצה מהימנה אבל בסך הכל היא מתיישבת עם התרחיש השורי כך שאפשר לתת לה משקל.

מהלך מעל 1,153 יאשר את הפריצה ואת הסיכוי להמשך עליה לטווח הארוך, סיכוי רלבנטי מאוד נכון לסוף שבוע המסחר. מהלך מתחת ל-1,035 יחשב סימן דובי. יוצא שלתחילת השבוע צריך לזכור 53 מלמעלה ו-35 מלמטה כשחציה של הרמות האלו תסמן מהלך בכיוון החצייה. הסיכויים נוטים לטובת עליה.

חוזרים ל-AIG?

כפי שהערכתי ביום רביעי, המסחר בוול סטריט בימים חמישי-שישי היה קצת תנודתי, לרבות תזכורת של ירידות שערים ביום שישי. אבל התנודתיות הזו לא פגעה בהליך ההתפתחות של מגמת העליה. התנודתיות יכולה להימשך אל תוך השבוע הבא, כולל עוד יום יומיים כמו יום שישי שאולי יסגרו אדומים יותר. ביום שישי הקונים מחקו חלק משמעותי מהירידה.

נראה שהסיכויים לעליה ארוכת טווח נשארו בתוקף למרות שה-S&P 500 עוד לא עלה מעל 1,132 בשביל לאשר זאת. רמות התמיכה שיעמדו למבחן בשבוע הבא הן תמיכת הממוצע הנע ל-200 יום ב-1,115 לערך והתמיכה המוכרת ב-1,096. מהלך מתחת ל-1,096 יחשב סימן דובי מאוד וגם מהלך מתחת ל-1,115 לא רצוי לתרחיש השורי. בין 1,115 ל-1,096 שוכנת גם תמיכה ב-1,007 ובמקרה של תנודתיות היא יכולה לסמן את נקודת שיווי המשקל. מהלך מעל 1,132, היה ויתרחש, יחשב סימן שורי מאוד שילמד על סיכויים גבוהים להמשך עליה.

אחד הדברים המעניינים שקורים היום בוול סטריט הוא חזרת הסנטימנט החיובי ל-AIG . הרבה מניות מזוהות עם המשבר אבל נראה ש-AIG היא אחת המובילות וזו לא מחמאה בלשון המעטה. אבל, אחרי תקופה ממושכת שבה המשקיעים זרקו את המניה, נראים סימני חזרתם.

למי שמסתפק בניתוח הטכני (אני ביחס ל-AIG לא מסתפק בו וממשיך להימנע מלהתעניין במניה בכל הקשור לתיק קניון המניות) יכולה להסתמן כאן הזדמנות. המהלך מעל 39 דולר הוא סימן חיובי לבאות. המניה גם מתחזקת בהשוואה למדדי המניות כך שטכנית מוצדקת החזקתה. אולי דווקא בגלל שרבים לא מוכנים יותר להסתכל על החברה הזו, הפוטנציאל לעליה גבוה במיוחד. לשיקולכם...