הממשלה אישרה את מינוי פול לנדס ליו"ר הרשות לאיסור הלבנת הון

לנדס משמש בשנה אחרונה כממלא-מקום יו"ר הרשות, מאז פרש עו"ד יהודה שפר מתפקידו ומונה למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית

הממשלה אישרה היום (א') את מינוי עו"ד פול לנדס לתפקיד יו"ר הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, לאור המלצת ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד שהוגשה לשר המשפטים.

לנדס (39) שימש בשנה האחרונה כממלא-מקום יו"ר הרשות, לאחר שעו"ד יהודה שפר עזב את תפקידו לטובת משרת המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית בפרקליטות המדינה.

לנדס החל את דרכו ברשות לאיסור הלבנת הון לפני כ-3 שנים בתפקיד היועץ המשפטי של הרשות. קודם לכן היה שותף במשרד יהודה רוה, ובין היתר שימש כיועץ משפטי בחברת דרך ארץ והעניק שירותים משפטיים למגוון רחב של גופים ציבוריים ופרטיים בתחום המסחרי.

עו"ד לנדס משמש בין היתר כמעריך בינלאומי (בארגון Moneyval) של מועצת אירופה לבחינת עמידת מדינות בסטנדרטים הבינלאומיים של איסור הלבנת הון ומימון טרור. כמו כן, עו"ד לנדס משמש כמשנה ליו"ר הוועדה האופרטיבית של ארגון ה-Egmont, המאגד תחתיו כיום 120 רשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ברחבי העולם.

שר המשפטים, יעקב נאמן, מסר בתגובה: "המינוי ראוי, ואני מבקש לברך עליו. בטוחני כי פול לנדס יבצע את עבודתו נאמנה בתפקיד חשוב ומרכזי זה".

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, מסר בתגובה למינוי: "מדובר בבחירה ראויה ביותר, הן מבחינת אישיותו וכישוריו הבולטים של מר לנדס, והן מבחינת ניסיונו המקצועי הרב בתחום. אני סמוך ובטוח כי מר לנדס יוביל את הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור באופן מקצועי ביותר, אשר יתרום באופן משמעותי למאבק בהלבנת ההון ומימון הטרור במדינת ישראל ובזירה הבינלאומית".