לסקר עלול לעמוד להליך פלילי אם לא יפחית הזיהום בחדרה

המשרד להגנת הסביבה: לסקר עלול להפרצו אישי אם חברת החשמל לא תחל עד סוף החודש בעבודות להפחתת פליטות חלקיקים מזהמים מתחנת הכוח בחדרה

צרות חדשות למנכ"ל חברת החשמל: המשרד להגנת הסביבה הודיע בימים האחרונים לעמוס לסקר כי הוא עלול להפר צו אישי שהוצא נגדו ,וזאת אם חברת החשמל לא תתחיל עד סוף החודש בעבודות להפחתת פליטות חלקיקים מזהמים מתחנת הכוח בחדרה - כך נודע ל"גלובס".

הפרת צו אישי עלולה להביא לפתיחה בהליכים פליליים נגד המפר, והעונש המרבי עליה הוא שנת מאסר.

מדובר בפרויקט בהיקף 8 מיליארד שקל, הכולל הקמת ארובה רביעית בחדרה שתהיה הגבוהה מסוגה בארץ ומהגבוהות בעולם. המכרז להקמת הארובה, בגובה 250 מטר, מתקדם על-פי התכנון המקורי, אולם הפרויקט המרכזי השני, להתקנת סולקנים בשתי יחידות ייצור, מתעכב כבר יותר מחצי שנה. מדובר בהמשכה של פרשה שנחשפה בסדרת כתבות במוסף G של "גלובס".

בתחילת השנה זכתה חברה קוריאנית במכרז להתקנת הסולקנים, לאחר שהציעה מחיר נמוך ביותר של 62 מיליון דולר. זמן קצר לאחר מכן התברר כי נפלה טעות במסמכי המכרז, וכי אחד התקנים בו לא היה מעודכן.

נציגי החברה הקוריאנית דרשו מחברת החשמל לייקר את הצעתם ביותר מ-20 מיליון דולר, ולבסוף סוכם על תוספת של 19.2 מיליון דולר להצעה המקורית שהוגשה. ואולם, מבדיקת "גלובס" עולה כי ההסכם לביצוע העבודות עדיין לא נחתם, ולפיכך צפוי עיכוב משמעותי בלוח הזמנים להתקנת הסולקנים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "חברת החשמל החלה בעבודות בשטח ופועלת במסגרת הוראות הצו האישי. הסכם עם הזוכה הקוריאנית מצוי בימים אלה בהליכי חתימה".