עמוס לסקר מנע קידום מחבר ועד מהנדסים שהתנגד למהלכיו

חבר הוועד הינו מוני קובל, מראשי ועד המהנדסים הצפוני, הוועד המיליטנטי ביותר בחברת החשמל שבניהולו של לסקר

מנכ"ל חברת חשמל, עמוס לסקר, הוא אחד האנשים העסוקים במדינה. השינוי המבני בחברה, תוכנית החירום לבניית תחנות כוח, מהפכת הגז הטבעי, הקמת החברה-הבת בתחום התקשורת - אלה מהווים רק חלק קטן מהנושאים הנמצאים על סדר יומו של המנכ"ל. ואולם למרות כל עיסוקיו מוצא לסקר זמן להילחם בבית המשפט על החלטתו למנוע קידום מאחד מראשי הוועד המסומן כמתנגד למהלכי ההנהלה.

מוני קובל הוא מראשי ועד המהנדסים הצפוני, הוועד המיליטנטי ביותר בחברת החשמל. לפני כשנה התמודד קובל על משרת מנהל מחלקה, תוך הבטחה שיעזוב את הוועד אם ימונה למשרה. קובל היה אחד משני הפיינליסטים במכרז, כשלסקר החליט למנות את המועמד השני.

קובל חש שנגרם לו עוול: הוא זכה לציונים גבוהים יותר במבדקי ההתאמה ולטענתו, הממונה הישיר של שני העובדים המליץ עליו. בתביעה שהגיש לבית הדין לעבודה טען כי הפסיד במכרז רק משום חברותו בוועד. כשלסקר העיד בבית הדין כי לא ידע שהממונה הישיר מעדיף את קובל - הורה לו בית הדין לשקול את החלטתו מחדש.

באחרונה הודיע לסקר כי לא שינה את דעתו. ראשית טען כי הממונה על קובל מתחמק באופן שיטתי מלגלות לו מה דעתו על שני המועמדים. שנית טען כי לקובל אין את הניסיון הניהולי הדרוש לתפקיד, משום שהוא "מקדיש זה שנים ארוכות את מלוא זמנו לפעילותו בארגון העובדים".

עורכי דינו של קובל, אופיר מנצ'ל ורון דרור, טוענים כי נימוק זה תמוה לא פחות מהנימוק הראשון לאור ריבוי תקדימים של חברי ועד שמונו לתפקידי ניהול בחברה. דוברת חברת החשמל סירבה להגיב.