30 מ' ד' לביוליין; המדען הראשי אישר המסחור עם Cypress

לקראת סוף יוני השנה הודיעה ביוליין על הסכם מסחור לתרופת ה-BL-1020, שמיועדת לטיפול בסכיזופרניה ■ ההסכם קבע תשלום ראשון של 30 מיליון דולר אותו היא אמורה לקבל בתקופה הקרובה

ביוליין הודיעה היום (ד') כי קיבלה 30 מיליון דולר מ-Cypress (סימול: CYPB). הסיבה? Cypress עצמה קיבלה אתמול מכתב הסכמה מאת המדען הראשי הישראלי להסכם המיסחור. כתוצאה מהסכמת המדען הראשי, הורתה Cypress להעביר את הסך של 30 מיליון שקל לביוליין. הכספים עצמם הופקדו ושוחררו על ידי צד שלישי נאמן לכספים.

נזכיר כי לקראת סוף יוני השנה הודיעה החברה על הסכם מסחור לתרופת ה-BL-1020, שמיועדת לטיפול בסכיזופרניה, שוק שנאמד ב-13 מיליארד דולר. ההסכם קבע תשלום ראשון של 30 מיליון דולר, עליו הודיעה כאמור החברה היום.

בהמשך, תקבל החברה תשלומים נוספים בהיקף כולל של עד 335 מיליון דולר, בהתאם לעמידה באבני דרך רגולטוריות, המשך הפיתוח, אישור אינדיקציות נוספות ומכירות. בנוסף לכך תקבל ביוליין תמלוגים של 12%-18% מהיקף מכירות התרופה, כששיעור התמלוגים נקבע בהתאם לגובה מכירות התרופה.

כנרת סויצקי, מנכ"ל החברה מסרה הבוקר כי "אנו שמחים על האישור המהיר שקבלנו מהמדען הראשי והבעת האמון מצידו בעסקת המסחור עליה חתמנו. חברת ביוליין רואה בהשלמת העסקה הישג עצום ומסתכלת קדימה להמשך פיתוח התרופה עד להבאתה לשוק. במקביל נמשיך לעמוד בתוכנית האסטרטגית שלנו וביעדים ובמטרות שהצבנו לעצמנו - הצלחות בניסויים, עמידה בלוחות זמנים אינטנסיביים והסכמי מסחור מצוינים - על מנת להמשיך ולהציף ערך רב לבעלי המניות שלנו".

"אנחנו מרוצים מהאפשרות להמשיך קדימה בהסכם שלנו עם ביוליין. ההסכם מהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית Cypress ליצור את אחד מקווי הייצור החזקים בתעשייה", ציין ג'יי קנצלר (Jay Kranzler), יו"ר ומנכ"ל Cypress.