כך נראית בועת נדל"ן שמתפוצצת: מוכרי הבתים בארה"ב חתכו את המחירים בכ-10% בממוצע ביולי

מוכרי הבתים בארה"ב נואשים: לפי נתוני אתר Trulia.com, חודש יולי היה רביעי ברציפות של ירידות מחירים ■ מוכרי הבתים ב-50 הערים הגדולות בארה"ב חתכו את המחירים בכ-30 מיליארד דולר במצטבר ■ צפו במצגת תמונות: כיצד נראים בתים ב-50 אלף דולר בלאס וגאס?

שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב, עודף ההיצע הגדול בשוק הנדל"ן והקושי של בעלי בתים רבים לעמוד בתשלומי משכנתאות שלקחו בשנים האחרונות ממשיך להכביד על המחירים.

חודש יולי היה החודש הרביעי ברציפות של ירידות מחירים ב-50 הערים הגדולות בארה"ב. כך, לפי נתונים שנאספו באתר Trulia.com הממוקם בסאן פרנסיסקו.

ביולי הורידו מוכרי בתים ודירות ב-50 הערים הגדולות בארה"ב כ-30.1 מיליארד דולר מהמחיר המבוקש (מצטבר), לעומת 27.3 מיליארד דולר בחודש קודם.

"כשבשוק אחד מכל ארבעה בתים עובר לפחות חיתוך אחד של מחיר, המוכרים לא מוצאים מנוחה הקיץ הזה, כשמספר הקונים האיכותיים והראויים בשוק לא גדל אלא אפילו מצטמצם. זאת בעיקר עקב חוסר הודאות בשוק העבודה", אמר Pete Flint, מנכ"ל Trulia.

שיעור החיתוך הממוצע במחיר המבוקש עמד ביולי על כ-10%, וגם זה לאחר צניחה של יותר מ-30% במחיר הממוצע של הבתים בארה"ב מאז התפוצצות הבועה בשנת 2006.

"אם הקונים הפוטנציאליים לא יכולים לקחת משכנתא, זה לא משנה עד כמה הריבית תרד", הוסיף פלינט. בחודש יולי עמדה הריבית הממוצעת על משכנתא ל-30 שנה על 4.56%, רמה נמוכה מאוד מבחינה היסטורית, ומאז הדרדרה עוד עד ל-4.5%.

בלאס וגאס החבוטה היו המוכרים הכי אגרסיביים מבחינת הורדות המחיר בחודש שעבר, עם הפחתה ממוצעת של כ-18% (זינוק של 56% לעומת יוני). בניו יורק נרשמו הפחתות מחיר של כ-15% לעומת המחיר המבוקש בתחילת התהליך, עלייה של כ-20% לעומת חודש קודם.