ההחלטה האם למסור את מסמך גלנט למשטרה - בשבוע הבא

אתמול הופקד המסמך לבקשת בית המשפט בכספתו ■ חברת החדשות זוכה לגיבוי של אגודת העיתונאים ומועצת העיתונות ■ ארד: "יש לנו אמון מוחלט שהמסמך לא יצא מהמשרד שלנו"

ההחלטה האם לחייב את חברת החדשות של ערוץ 2 למסור את מסמך גלנט למשטרה, תינתן רק בשבוע הבא; כך קבע היום (ה') סגן נשיא בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, השופט אברהם טל, שדן בערעור חברת החדשות של ערוץ 2 על הצו המורה לה למסור את מסמך גלנט.

לדיון התייצבו חושפי הפרשה, העיתונאים אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל וכן מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס ושטחו את טענותיהם, נגד העברתו למשטרה של המסמך הנושא את הלוגו של משרד הייעוץ של אייל ארד, ועוסק בקידומו של אלוף פיקוד דרום, יואב גלנט, לתפקיד הרמטכ"ל.

במהלך הדיון אמר אברמוביץ', כי: "המשטרה יודעת או מעריכה שאנחנו מחזיקים צילום של המסמך ולא את המסמך המקורי, ולכן אני יודע שהמשטרה יודעת שהמסמך שנמסר לנו ונמצא בכספת, לא יקדם אותה כהוא זה לשאלת האותנטיות או הזיוף". השופט טל אמר במהלך הדיון כי "בית המשפט התבונן במסמך, ועל פי מראהו - הוא צילום, משום שהיה צילום מהדק של חלקי המסמך".

אתמול הופקד המסמך, לבקשת בית המשפט בכספתו. חברת החדשות עירערה למחוזי על ההחלטה שלא לקבל את בקשתה לביטול העברת המסמך וביקשה לעכב את העברתו.

חברת החדשות זוכה לגיבוי של אגודת העיתונאים ומועצת העיתונות. נשיאת המועצה דליה דורנר, אמרה כי יש מקום להביא את הנושא לדיון בבג"ץ, אז תצטרף לעתירת חדשות 2. מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר-מוחא, אמר כי "עדיף לעיתונאי לשבת בכלא מאשר לחשוף מקור. ומאחר ומדובר בנושא עקרוני, בעל חשיבות עליונה, ראוי שסוגייה זו תובא לפתחו של בית המשפט העליון. הגיע הזמן שהרכב מורחב של העליון יקבע הלכה חדשה וברורה בנושא חיסיון מקורות".

עיתונאי חדשות 2, אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל, היו הראשונים לפרסם ביום שישי האחרון את המסמך, המפרט לכאורה צעדים לקידום מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. לאור תלונה שהגיש אייל ארד - לפיה המסמך שנשא את לוגו משרדו זויף - נפתחה חקירה פלילית ובמשטרה מבקשים לברר מי כתב את המסמך, ולא בהכרח מי העבירו לחדשות 2.

ארד מסר היום: "יש לנו אמון מוחלט שהמסמך לא יצא מהמשרד שלנו, ומעבר לביטחון מלא שהשותפים אינם מעורבים בזה, יש לנו אמון מוחלט בעובדים, איש לא היה מעורב בכך". (ע"ח 20298-08-10)