בדיקה: האם משודרת הסתה נגד ישראל ברדיו א-שמס?

אל ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה הגיעו תלונות רבות נגד התחנה בטענה לשידור תכנים "אנטי ישראלים" ■ כזכור, שדר התחנה הבכיר זוהיר בהלול איחל "הצלחה" למשתתפת במשט לעזה ■ הוועדה גם תערוך שימוע לרדיו ירושלים ותל-אביב

מועצת הרשות השנייה תקיים דיון מיוחד סביב החשד כי תחנת הרדיו א-שמס משדרת תכנים אנטי ישראלים. בדיון שהתקיים בנושא בוועדת הרדיו של הרשות השנייה בראשותו של יוסי אליטוב, הוחלט כי קשב מיוחד דובר ערבית, העובד עבור הרשות, ימסור דו"ח רשמי לגבי שידורי התחנה בתקופה האחרונה ובמיוחד בתקופה שסבבה את אירועי המשט הטורקי לישראל.

אל ועדת הרדיו של הרשות הגיעו תלונות רבות נגד התחנה, הטוענות כי התכנים המשודרים בה הם "אנטי ישראלים". כזכור פורסם כי שדר התחנה הבכיר זוהיר בהלול איחל "הצלחה" למשתתפת במשט אחר לעזה. עם זאת, על-פי גורמים ברשות השנייה לא נמצאו לפי שעה כל חריגות יוצאות דופן בכל הנוגע לאיזון בשידורי התחנה.

לאור הדברים מבקשת גם וועדת הרדיו של מועצת הרשות לקדם את הפעילות של הרשות השנייה לבדיקת העלאתה של תחנת רדיו נוספת באיזור הצפון שתשדר גם היא בערבית, אשר תפנה ככל הנראה לאוכלוסייה הדרוזית.

מהנהלת הרשות השנייה נמסר כי "יתקיים דיון בוועדת הרדיו ואנחנו נציג שם את הדברים". מנכ"ל רדיו א-שמס סוהיל כראם סירב להגיב והוסיף רק כי "התחנה פועלת על-פי חוק".

בתוך כך, ועדת הרדיו של הרשות השנייה החליטה לערוך שימוע לתחנות הרדיו האזוריות, רדיו תל אביב ורדיו ירושלים. שתי התחנות שעברו בחודשים האחרונים מכרז לקבלת זיכיון מבקשות לשנות את הצעתן במכרז וללבוש אופי אחר מזה שהציעו. תחנת רדיו ירושלים, בשליטתו של איש העסקים ג'קי בן זקן, אף החליפה את הקבוצה שהפעילה עד אז במשך למעלה מעשור את התחנה.

ל"גלובס" נודע, כי ברדיו ירושלים מבקשים להגדיל את שידורי הספורט בתחנה. על-פי ועדת הרדיו, התחנה גם לא משמיעה די תוכניות הקשורות בהווייה הירושלמית. רדיו תל-אביב מבקש לדלל את שידורי האקטואליה שהוצעו במכרז ולשדר יותר מוזיקה. הבקשות לא אושרו והוחלט לקיים שימועים בנושא.

ממשרד יחסי הציבור "דני לוי תקשורת" המייצג את רדיו תל אביב נמסר, כי "רדיו תל-אביב הוזמן להציג את לוח המשדרים בפני ועדת הרדיו של הרשות השנייה, ואנו מקווים שלאחר המפגש יאושר לוח השידורים הקבוע".

מנכ"ל רדיו ירושלים שמעון אלקבץ מסר בתגובה כי "במהלך שלושת החודשים האחרונים, פעלנו לחיזוק הרצועות המקומיות באופן כזה שאין היום כמעט רצועה אחת אשר אינה נותנת ביטוי לחיי התרבות והספורט בבירה".