בוגרי הרווארד וסטנפורד מובילים את רשימת המיליארדרים

בשנה האחרונה עלה מספר המיליארדרים בוגרי האוניברסיטה היוקרתית הרווארד מ-54 ל-62, הרבה יותר מכל אוניברסיטה אחרת בארה"ב ■ למקום השני ברשימת האוניברסיטאות שיצרו מיליארדרים הגיעה סטנפורד מקליפורניה, עם 28 בוגרים שהם מיליארדרים

אפילו בזמנים הכלכליים הקשים ביותר, הבוגרים העשירים ביותר של אוניברסיטת הרווארד משגשגים. בשנה האחרונה עלה מספר המיליארדרים בוגרי האוניברסיטה היוקרתית הזו מ-54 ל-62, הרבה יותר מכל אוניברסיטה אחרת בארה"ב.

חלק נכבד מאותם בעלי רכוש בשווי של 10 ספרות, למדו באותם מחזורים. ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, וטייקון הנפט והבנקאות ג'ורג' קייזר סיימו את לימודיהם בביה"ס לעסקים של הרווארד ב-1966. מנהל קרן הגידור ברוס קובנר קיבל תואר ראשון באותה שנה, יחד עם דיוויד בונדרמן, ראש חברת השקעות פרטיות.

מג וויטמן, לשעבר מנכ"לית אתר המסחר המקוון אי-ביי, ומלך מסחר השורט במשכנתאות סאב-פריים ג'פרי גרין, סיימו יחד את לימודיהם בהרווארד ב-1979. ליאון בלק מחברת אפולו והמילטון ג'יימס מבלקסטון קיבלו יחד את ה-MBA ב-1975.

מיליארדר בהווה ובעל תואר MBA מהרווארד אמר ל"פורבס" בעילום שם שהשיטה של בית הספר לעסקים של האוניברסיטה הזו לחלק את הסטודנטים שלו להקבצות, מאפשרת פיתוח קשרים ונטוורקינג לכל החיים. "אתה מסיים עם 120 מכרים קרובים. אני עדיין בקשר עם רוב חברי להקבצה", הוא סיפר.

למקום השני ברשימת האוניברסיטאות שיצרו מיליארדרים הגיעה סטנפורד מקליפורניה, עם 28 בוגרים שהם מיליארדרים, עלייה של 25 מהשנה שעברה. בין הבוגרים הרבים שהצליחו בעמק הסיליקון: ג'רי יאנג, מייסד יאהו (תואר ראשון), סרגי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל.

וינוד קוסלה, ממייסדי סאן, ורוברט פישר, יו"ר גאפ, קיבלו יחד תואר MBA ב-1980. מייסד נייק, פיליפ נייט, קיבל בסטנפורד MBA ב-1962 (וחזר לאוניברסיטה כעבור כמה שנים, ללימודי כתיבה יוצרת ואנגלית).

אוניברסיטת קולומביה במנהטן היא השלישית ברשימה, עם 20 בוגרים מיליארדרים, ביניהם הנרי קראביס, חלוץ האקוויטי הפרטי, ואילי קרנות הגידור לואיס בייקון וליאון קופרמן, בנו של שרברב, שלמד עם מריו גאבלי, מנהל השקעות שגם הוא כבר מיליארדר.