התלמידים בארה"ב נדרשים לחזור לביה"ס עם נייר טואלט צמוד

על רקע הקיצוצים התקציביים נדרשים ההורים לרכוש בעצמם: שני גלילי נייר טואלט, שלוש אריזות של מגבוני Clorox, שלוש קופסאות של מגבונים לחים, שתי קופסאות של שקיות זבל, סבון נוזלי, קלינקס וכו'...

חוזרים לביה"ס עם נייר טואלט צמוד: ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי עקב הניסיונות לקיצוץ בגירעון התקציבי אשר פגע בתקציבי החינוך והתמשכות המשבר הכלכלי יאלצו ילדים ברחבי ארה"ב לבוא השנה לביה"ס מצויידים במוצרי היגיינה שעד כה חולקו על ידי בתי הספר. "אנו לא נוכל לספק בשלב זה חלק מהדברים שסופקו באופן מסורתי ע"י בתי הספר" אמרה ברברה צ'סטר, נשיאת האיגוד הלאומי של מנהלי בתי הספר היסודיים בארה"ב.

אמילי קופר שתתחיל את כיתה א' השנה קיבלה בשבוע שעבר במסגרת רשימת הדברים שעלייה להביא לביה"ס: שני גלילי נייר טואלט, שלוש אריזות של מגבוני Clorox, שלוש קופסאות של מגבונים לחים, שתי קופסאות של שקיות זבל, סבון נוזלי, קלינקס ושקיות זיפלוק.

"בפעם הראשונה שראיתי את הרשימה הייתי המומה" אומרת אימה של אמילי, קריסטן אשר ציינה כי פריטים אלו נוספו לדרישות כגון מקלוני דבק גירים צבעוניים ומספריים.

בתי ספר ברחבי המדינה יתחילו את שנת הלימודים עם תקציבים מקוצצים אשר גורמים לגידול בדרישותיהם מההורים לציוד בסיסי כגון מוצרי היגיינה. בעוד שרבים מההורים מתקשים לעמוד בעלויות ההולכות וגודלות של בתי הספר, ממהרים מחנויות להגדיל את קטגוריית ה"חזרה לבית ספר" להיקפים שבהם לא היתה מעולם. כעת חלק הולך וגדל מהמדפים בחנויות המיועדות לציוד לבתי הספר מתמלאים בחומרי ניקוי וערמות של ניירות טואלט.

בעבור המגזר הסיטונאי, עונת החזרה לבית הספר נחשבת לשנייה בטיבה לאחר עונת החגים מבחינת היקפי המכירות, כאשר ההורים נעמדים בתורים ארוכים עם רשימות ארוכות עוד יותר. "זהו תחום עסקי חדש שלא היה קיים לסיטונאים בשנה שעברה" אמר סגן נשיא אופיס דיפו.