מיליארד סינים לא טועים? מעדיפים את האירו על פני הדולר

סין, בעלת רזרבות המט"ח הגדולות בעולם, מרחיבה את יתרות האירו שלה וכן את ההשקעות ביפן על חשבון השקעותיה בארה"ב ■ חתכה את החזקותיה בחוב האמריקני ב-72.2 מיליארד דולר

סיבה נוספת לדאגה עבור המשקיעים בארה"ב? סין, המדינה המחזיקה ברזרבות המט"ח הגדולות בעולם הנאמדות בסכום אדיר של 2.45 טריליון דולר, מגלה בחודשים האחרונים עדיפות ברורה להשקעה באירופה וביפן (ובמטבעות האירו והיין, בהתאמה) - על חשבון השקעותיה בארה"ב ובדולר האמריקני.

יו יונגדינג, יועץ בכיר לשעבר בבנק המרכזי של סין שנטל חלק בעבר בדיונים לקביעת מדיניות ההשקעה של המדינה, סיפר השבוע לסוכנות הידיעות בלומברג כי סין "קונה די הרבה" אגרות חוב אירופיות ומגלה התעניינות הולכת וגוברת גם באג"ח היפני. לדבריו, הרחיבה לאחרונה המדינה את החזקותיה באג"ח של ממשלת יפן בסכום של לא פחות מ-20.1 מיליארד דולר. בנוסף, ביקרה משלחת בכירים של הבנק בצרפת, ספרד וגרמניה בסוף חודש יוני - ביקור בעקבותיה הורחבה באופן ניכר ההשקעה במדינות אלה ובגוש האירו בכלל.

לדבריו, בסין מגלים "אמון רב" בכלכלת האירופית ובמטבע המקומי ולכן לא מכרו שם בחודשים האחרונים אף לא אגרת חוב אחת של מדינות האיחוד - ובמקום זאת הורחבו ההחזקות באזור באופן ניכר.

מאידך, חתכה סין את החזקותיה בחוב של ארה"ב בסכום אדיר של 72.2 מיליארד דולר מאז שיא ההחזקות בשנה שעברה - אז החזיקה ברשותה 939.9 מיליארד דולר באג"ח ממשלתי אמריקני. מדובר בירידה של 7.7% בהחזקות הסיניות באמריקה.