מדיגוס: מגנ"ט אישרה הארכת תוכנית מו"פ במאגד

חלקה של מדיגוס כ-3 מיליון שקל ■ במסגרת פעילות המאגד, בכוונת החברה להמשיך ולפתח את טכנולוגיות הדור הבא של מצלמות ממוזערות

חברת מדיגוס דיווחה הבוקר (ב') כי נתקבל אישור ועדת מגנ"ט במשרד התעשיה המסחר והתעסוקה עבור תכנית פיתוח שנתית רביעית למאגד, לתקופה המתחילה ביום 1 ביוני 2010 והמסתיימת ביום 31 במאי 2011.

החל מחודש יוני 2007 פועל המאגד תוך מטרה לפתח טכנולוגיות פוטוניות גנריות בתחום הביו-רפואי, תוך התמקדות במערכת העיכול. במשך שלוש שנות הפעילות הראשונות של המאגד, אשר נסתיימו במהלך שנת 2010 , פיתחו חברי המאגד טכנולוגיות גנריות לשימוש במוצרים עתידיים.

כמו כן, אושר תקציב המאגד בתקופה האמורה בסך של עד כ- 27.17 מיליון שקל לכלל המאגד. למיטב ידיעת מדיגוס, חלקה של מדיגוס בתקציב הינו כ-3 מיליון שקל. התקצוב לחברי המאגד התעשייתיים הינו בשיעור 60% (נטו לאחר ניכוי הוצאות ניהול המאגד) מההוצאות המבוצעות בפועל.

במסגרת פעילות המאגד, בכוונת החברה להמשיך ולפתח את טכנולוגיות הדור הבא של מצלמות ממוזערות, בהמשך למצלמה בקוטר 1.2 מ"מ אשר פותחה בשיתוף פעולה עם טאואר. המצלמות ישולבו, במסגרת המאגד, במדגימיםטכנולוגיים לפרוצדורות זעיר-פולשניות אשר יפותחו על ידי החברה וחברי המאגד האחרים.

השילובים השונים של כלים כירורגייים ויכולות ויזואליזציה מתקדמות באנדוסקופים זעירים הינם חדשניים, והחברה צופה שמסגרת המאגד תהווה כר פורה לפיתוח פרוצדורות רפואיות חדישות תוך יצירת קניין רוחני.

כמו כן, מדיגוס תשתף פעולה עם קבוצות מחקר המפתחות סמנים לגילוי מוקדם של סרטן במעי הגס, במטרה לשלב את טכנולוגיות הויזואליזציה ואבני הבניין שלה בתחום זה.