מחירי הפלדה סייעו לאפריקה תעשיות להכפיל את הרווח

סיימה את החציון ברווח של 31 מ' ש' *בונוס של 400 א' ש' למנכ"ל

עליית מחירי הפלדה במחצית הראשונה של 2010 לעומת ירידה בתקופה המקבילה אשתקד, סידרה לאפריקה ישראל תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל את הדו"חות הכספיים. הכנסות החברה צמחו ב-35% לרמה של 876 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הוכפל הרווח הנקי ל-31 מיליון שקל.

אפריקה תעשיות פועלת במגזר הפלדה (70% מההכנסות) באמצעות החברה הבת פקר פלדה, בעלת מפעלים לעיבוד פלדה ומתכות אחרות, וכן באמצעות חברת אפוגיי (APOGEY) שמחזיקה בכ-30% מנתח שוק הסחר במוטות פלדה ברוסיה. במגזר הקרמיקה פועלת אפריקה תעשיות באמצעות החברה הבת, נגב. בסך הכל מועסקים באפריקה תעשיות כ-1,450 עובדים.

מנכ"ל אפריקה תעשיות, אברהם נובוגרוצקי (נובו), אמר היום כי "התוצאות המצוינות בכל תחומי הפעילות של אפריקה תעשיות והגברת הסינרגיה שמוביל איזי כהן בין כל החברות הבנות של הקבוצה, מאפשרות לנו להגדיל את היקף הפעילות הן במגזר הפלדה - בעיקר בתחומי התשתית והבנייה - והן במגזר הקרמיקה".

השיפור בתוצאות לא נעלם מעיני המשקיעים. מתחילת השנה רשמה מניית החברה עלייה של יותר מ-40% למחיר המשקף לה שווי שוק של כ-270 מיליון שקל.

על רקע תוצאות החברה, זכה נובוגרוצקי לתגמול של 400 אלף שקל וכן לעדכון של תנאי העסקתו לשכר בסיס של 85 אלף שקל בחודש. ב-2009 כולה זכה נובוגרוצקי לשכר בעלות של 1.3 מיליון שקל. 860 אלף שקל נוספים יוענקו לשישה מנהלים בחברה ששמם לא נמסר.