בקרוב במערב ראשל"צ: מגדל תקים מתחם מסחר בעשרות מ' ש'

מדובר בהשקעה של 65 מיליון שקל בשלב א' כאשר בשלב ב' יושקעו כ-55 מיליון שקל נוספים ■ המתחם יקום בשטח של 11 דונם ברחוב שבו נמצא קניון הזהב

חברת הביטוח מגדל מתכננת הקמת מתחם מסחר ומשרדים בראשון לציון בהשקעה מוערכת של כ-65 מיליון שקל בשלב הראשון וכ-55 מיליון שקל נוספים בשלב ב', כך נודע ל"גלובס".

שטח המגרש, שעליו תקים מגדל את פרויקט המסחר והמשרדים, הוא כ-11 דונם ברחוב סחרוב 12, הרחוב שבו נמצא קניון הזהב, ובו מחזיקה היום מגדל 75%. מגדל מחזיקה במלוא הזכויות במגרש שעליו מתוכנן הפרויקט, לאחר שקיבלה אותן לידיה במסגרת העסקה בסוף 2008, שבה פרעה החברה בת של דלק נדל"ן, דננ"מ (דלק נדל"ן נכסים מניבים), את ההלוואות שקיבלה ממגדל על סדרת נכסים, כולל השטח בראשל"צ. לפני העסקה החזיקה מגדל ב-20% מהנכס.

זו לא הפעם הראשונה שמגדל פועלת כיזמית. ב-2004-2005 היא הקימה את מגדל המוזיאון, שבו 24 קומות משרדים ברחוב ברקוביץ' בת"א, והרחיבה לפני כמה שנים את מרכז המסחר והמשרדים טופ-דן בשיכון דן.

את הפרויקט בראשל"צ משווקת חברת התיווך "בבית גד שירותי שיווק". בשלב הראשון יכלול הפרויקט כ-10,000 מ"ר מסחרי בשתי קומות, בעלות של כ-65 מיליון שקל ללא מרכיב הקרקע. מעל חלק זה יש זכויות ל-15 אלף מ"ר משרדים שיקודמו בשלב הבא, אם ישווקו מראש, בעלות של כ-55 מיליון שקל, ללא מרכיב הקרקע.

באמצעות חברת התיווך נחתם מזכר הבנות להשכרת כ-3,500 מ"ר במתחם לרשת הסופרמרקטים "COST 365", שמקים המשביר לצרכן, לתקופה של 25 שנה תמורת כ-85 שקל למ"ר.

על ניהול הפרויקט והפיקוח ההנדסי אחראית חברת וקסמן גוברין גבע, ועל התכנון אחראי האדריכל צפריר גנני ממשרד פלג אדריכלים. דמי השכירות למסחר בקומת הרחוב צפויים להיות כ-120-150 שקל למ"ר ואילו בקומה השנייה כ-70-80 ש' למ"ר. בפרויקט מתוכננות כ-550 חניות.

"עוגן שמביא קהל"

לדברי נציגי "בבית גד שירותי שיווק", "הסופרמרקט של המשביר הוא עוגן שמביא קהל נאמן וקבוע. למרות ההיצע הרב באזור ראשל"צ מערב, עדיין חסרים שטחי מסחר איכותיים ומודרניים. יש חברות רבות שעדיין לא נמצאות באזור זה ויש שמבקשות לשפר מיקום לרחוב סחרוב המבוקש".

שלמה גוטמן, מנהל יחידת הנדל"ן של מגדל, ציין ש"מגדל נמצאת בשלב מתקדם של בחינת היתכנות לביצוע פרויקט משולב של מסחר ומשרדים ברחוב סחרוב בראשל"צ. מדובר במגרש מניב, שמושכר כיום לכמה שוכרים ושנרכש מדננ"מ, הושבח ותוכנן מחדש. הפרויקט הנ"להוא חלק ממכלול פעילויות שמבוצעות בידי מגדל להשבחה ויצירת ערך מוסף לנכסי העמיתים ולנכסים שבבעלותה".