חץ: "כשרוב המתחרים לא עשו דבר, קנינו נכסים במיליארד שקל"

כך מסביר המנכ"ל והבעלים של אלוני חץ עוד רבעון מוצלח ■ בסיכום המחצית הראשונה של 2010 רשמה החברה בשורה התחתונה רווח נקי של כ-150 מיליון שקל

"ההשקעות שלנו בשוויץ, קנדה וישראל יציבות וחיוביות מאוד. הביקושים למשרדים, פארקים תעשייתיים וקניונים בתפוסה של כמעט 100%" - כך מנסה נתן חץ, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ , להסביר כיצד זו מצליחה להציג שוב תוצאות חזקות ולחלק דיבידנד למשקיעים. בסיכום המחצית הראשונה של 2010 רשמה החברה בשורה התחתונה רווח נקי של כ-150 מיליון שקל - זינוק של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אלוני חץ פעילה בישראל באמצעות החברה הבת אמות . בשוויץ היא מחזיקה ב-18% בחברת PSP, בקנדה כ-13% מחברת FCR ובארה"ב 5% ב-EQY (שתי האחרונות מקבוצת גזית גלוב של חיים כצמן). בבריטניה פועלת החברה באמצעות 25% מקרן ההשקעות Brockton Capital.

ההכנסות במחצית הסתכמו בכ-375 מיליון שקל - שיפור של 5%, כשההכנסות מדמי שכירות וניהול נדל"ן צמחו ב-25% ל-207 מיליון שקל, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-182 מיליון שקל. "בשוויץ ובקנדה, כמו בישראל, לא היה משבר שהגיע מהבית. המחירים מסוף 2009 התייצבו ועכשיו הם מתחילים לעלות", אומר חץ.

פצעי העבר מהשקעות שביצעה בחו"ל הגלידו, וכעת אלוני-חץ נושאת את עיניה אל מעבר לים ובוחנת השקעות נדל"ן מניב בשוקי המערב. "אנו מחפשים שוק יעד נוסף, אולי אנגליה או צרפת. לגבי ארה"ב - רק אם יהיה רעיון מעניין", אומר חץ.

עוד עדויות לחוסן הפיננסי של אלוני חץ הן ההון העצמי (המיוחס לבעלי המניות של החברה) ברמה של 2.36 מיליארד שקל, כשבידי החברה מזומנים וקווי אשראי מאושרים לטווחים בינוניים בהיקף של כמיליארד שקל. כמו כן, כ-2 מיליארד שקל מנכסי החברה (סולו) אינם משועבדים.

בחודש מארס עדכנה החברה את מדיניות חלוקת הדיבידנד השנתי שלה, ואישרה דיבידנד שנתי מינימלי של 64 אגורות למניה, שישולם בארבעה תשלומים רבעוניים. בהתאם, בגין שני הרבעונים הראשונים השנה שולם דיבידנד של כ-38 מיליון שקל.

- מה דעתך על התחרות בישראל?

חץ: "יש עוד שניים-שלושה שחקנים רציניים. נדל"ן מניב הוא תחום תחרותי ברמה של לקנות נכס, ועוד יותר תחרותי ברמה של להשכיר אותו. בתקופה שרוב השחקנים בתחום לא עשו כלום בארץ, אנו קנינו מתחילת 2009 נכסים במיליארד שקל בישראל".

"בדרך כלל נדל"ן מניב הוא תחום פעילות יציב וחסין מיתון, ובהתאם לכך גם תוצאות החברה".

אמות צומחת, והשווי בהתאם

החברה הבת של אלוני חץ, אמות, פרסמה ביום שני את תוצאותיה למחצית, בסיכומה עמדו ההכנסות על כ-207 מיליון שקל, שיפור של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, והרווח הנקי הסתכם בכ-126 מיליון שקל, זינוק של 66%. מניית אמות עלתה מתחילת השנה ב-17% לשיא של כל הזמנים, המשקף לה שווי שוק של 2.1 מיליארד שקל.

בבעלות אמות 89 נכסים מניבים בישראל בשטח של כ-500 אלף מ"ר. אמות נכנסה גם לתחום פרויקטים סולאריים, באמצעות חברה בת בשם אמות אנרג'י, ותשקיע כ-12 מיליון שקל ב-14 מערכות סולאריות של 50 קילוואט כל אחת.