הרכישה הגדולה בעולם: אינטל קונה את מק'אפי ב-7.7 מיליארד דולר

ענקית השבבים רוכשת את כל מניותיה של מקאפי תמורת 48 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של כ-60% על מחיר מניית מקאפי בשוק

בשנתיים האחרונות היו אין ספור ספקולציות לגבי העתיד של מק'אפי , במעט מאוד מתוכן היא הייתה עתידה להישאר בזכות עצמה. באף אחת מתוכן היא לא הייתה אמורה להיבלע בתוך אינטל . הפתעה זו הגדרה עדינה להודעה של החברות על הרכישה היום, בעיקר כאשר מסתבר כי במשך 18 החודשים האחרונים החברות שיתפו פעולה לפיתוח פתרונות אבטחה משותפים. במסגרת ההסכם, תשמור אינטל על המותג מק'אפי והנהלת החברה הנרכשת, בראשות דייב דיוולט, תישאר בתפקיד בשנים הקרובות.

עבור אינטל מדובר ברכישה הגדולה ביותר מעולם - 7.7 מיליארד דולר במזומן - וללא ספק היצירתית ביותר. רכישות של חברות תוכנה כבר היו באינטל, שכבר כמה שנים פועלת באופן אינטנסיבי בשוק התוכנה. רכישות בסדר גודל כזה בתחום חדש לחלוטין עדיין לא היו. רשמית, טוענים באינטל, כי הכוונה היא להתייחס לתחום האבטחה כתחום הכרחי בעולם המחשוב כיום, לצד תקשורת ושימוש יעיל באנרגיה. ובמילים אחרות, לשלב יכולות אבטחה לצד חסכון באנרגיה ותקשורת על גבי מעבדי החברה.

על פי הערכות אינטל, מבחינה פיננסית בשנה הקרובה הרכישה תפגע קצת ברווח, בשנה השניה לא תהיה השפעה ואח"כ המצב ילך וישתפר. במונחי Non-GAAP, הרכישה תתרום לרווח כבר בסוף השנה הראשונה. על הפרמיה המכובדת ששילמה החברה, 60% מעל למחיר מניית מק'אפי, טוענת אינטל כי מדובר ב"מחיר הגיוני" ו"תואם עסקאות דומות בתחום התוכנה".

באינטל ובמק'אפי טוענים כי בעשור הקרוב נראה 50 מיליארד התקני מחשוב ותקשורת שיפעלו. לצד הגידול בצרכי התקשורת יהיה גם גידול באיומים הפוטנציאלים. בהינתן ההזדמנות, שרואה החברה ניסו האנליסטים להבין בשיחת הועידה האם מדובר בצעד חד פעמי או שזה רק הצעד הראשון בסדרת רכישות בתחום האבטחה. באינטל לא סיפקו תשובה.

עבר מפוקפק ברכישות גדולות

לאינטל יש עבר מפוקפק מאוד ברכישות גדולות, מה שגם הטריד את האנליסטים בשיחת הועידה וסיבה טובה לירידה של 3.5% במחיר המניה במסגרת המסחר ובמחזור גדול. "תעזור לי להבין", פנה אחד האנליסטים לפול אוטליני מנכ"ל אינטל, "מדוע הייתם צריכים לבצע רכישה ולא הסתפקתם בשיתוף פעולה?".

אוטליני בתגובה: "במהלך של העבודה המשותפת המשמעות של ללכת מעבר לשת"פ הייתה מאוד ברורה. הבנו שהשילוב לעומק של היכולות של התוכנה והחומרה יוסיף לנו המון לפלטפורמה". עד כמה עמוק מתכננת אינטל שהשילוב בין הסיליקון שלה לתוכנת האבטחה של מק'אפי יגיע? אוטליני: "בכל מקום שנמכור מעבד, יש פוטנציאל למכירה של תוכנת אבטחה. זו ההזדמנות שלנו להטמיע את האבטחה לעומק המוצרים שלנו".

באינטל, שמנסה להגביר את החדירה שלה מעבר לעולם המחשבים, היכולת הנוספת של אבטחה תהיה יתרון, לפחות כל עוד תשכנע שהשילוב הזה אכן מספק תוצאות מוצלחות. "בכל מקום שבו אינטל מוכרת סיליקון תהיה תוספת של אבטחה. נוכל להוסיף את זה גם לשרתים, למחשבים אישיים, טלפונים ואפילו לטלוויזיה", הוסיפה רנה ג'יימס (Renée James), מנהלת קבוצת התוכנה והשירותים של אינטל. מוצר ראשון, המבוסס על שיתוף הפעולה של החברות שהחל כבר לפני שנה וחצי עתיד לצאת בתחילת 2011.