הצעת רכש עוינת: KNOC רוצה לקנות את Dana ב-3 מיליארד ד'

חברת הנפט הלאומית של קוריאה מעוניינת לקנות את מניות חברת הנפט הבריטית ישירות מבעלי המניות, לאחר שהצעת הרכש הקודמת שלה נדחתה על ידי הדירקטוריון

שוק המיזוגים והרכישות (M&A) העולמי רותח: אחרי הצעת הרכש העוינת של BHP ביליטון לבעלי המניות של פוטאש, הציעה היום (ו') חברת הנפט הלאומית של קוריאה, KNOC, לקנות את מניותיה של חברת הנפט Dana Petroleum (סימול בבורסת לונדון: DNX) תמורת 2.9 מיליארד דולר.

KNOC מציעה לבעלי המניות של Dana לקנות את מניותיהם במחיר של 1,800 פני למניה, קרי פרמיה של כ-6% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסת לונדון. ההחלטה לפנות ישירות לבעלי המניות הגיעה לאחר שדירקטוריון Dana סירב להצעת רכש קודמת של KNOC, בדיוק כפי שקרה במקרה של BHP ופוטאש.

דירקטוריון Dana אמנם דחה את הצעת הרכש של KNOC, אך חברת הנפט הקוריאנית טוענת שהיא קיבלה מכתבים מבעלי מניות Dana שמסכימים להצעת הרכש, ואשר יחדיו מחזיקים בכ-49% מסך מניות החברה.

החברה הקוריאנית מדגישה גם בהודעה, שמחיר הצעת הרכש גבוה ב-59% ממחיר הסגירה של Dana ב-30 ביוני, יום לפני פרסום הצעת הרכש הראשונה של KNOC לדירקטוריון Dana. מאז שדירקטוריון Dana דחה את הצעת הרכש ב-12 באוגוסט, המניה נפלה בכ-13%.

KNOC היא יבואנית הנפט הרביעית בגודלה באסיה והיא מתחרה בסין ובהודו על משאבי טבע; לכן החברה הודיעה על כוונתה לבצע רכישות בהיקף של 6 מיליארד דולר עד שנת 2012. עיקר פעילותה של Dana הינו בים הצפוני ובאפריקה, והחברה הודיעה בחודש מארס האחרון כי רזרבות הנפט שלה עלו ב-15% ל-223 מיליון חביות נפט ב-2009.