"כולם באים ל'מועדון הבונד' - אנו לא נלחמים במומנטום"

אסטרטג האג"ח של נמורה: "אג"ח ממשלתיות הגיעו למעמד של "כוכבות רוק", אך העליות בהן עלולות להיות מוגבלות לפני מכרז האוצר בהיקף של 109 מיליארד ד' שיבוצע השבוע

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיך לרתוח: מחירי האג"ח עולים הערב (ו') ודוחפים את התשואות קצרות הטווח לשפל היסטורי, זאת על רקע הנתונים החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב אשר שוב מעלים את השאלה האם ארה"ב ולכן גם העולם כולו יכולים לשמר את ההתאוששות הכלכלית שנרשמה בשנה שעברה ובתחילת שנת 2010.

העליות במחירי אגרות החוב מתרחשות כארש המשקיעים מחפשים להשקיע באפיקים בטוחים יחסית, בעודם נוטשים את שוק המניות ומוכרים את האירו כנגד הדולר.

מוקדם יותר נפלה התשואה על האג"ח לשנתיים לשפל היסטורי של 0.45%, אך מאוחר יותר נרשם שינוי במגמה והתשואות שבו ועלו ל-0.49% ואם תסגור האג"ח בתשואה הנמוכה מ-0.54% יהיה זה החודש החמישו בו נרשמת ירידה בתשואת אג"ח זו. התשואות על האג"ח ל-10 שנים נפלה לשפל כמוהו לא פגשה מאז מארס 2009, 2.53% לפני שהתאוששה ושבה ל-2.57% זהו השבוע הרביעי ברצף בוא נרשמת ירידה בתשואת אג"ח זו. האג"ח ל-30 שנה נפלו לשפל של 16 חודשים כשפגעו ברמה של 3.6% לפני שחזרה ל-3.63%, התשואה על אג"ח זו צפויה לסגור השבוע את הירידה החודשית החדה ביותר מאז דצמבר 2008.

"העולם נמצא במוד של חיפוש אחר איכות" אמר אנדרו ברנר, ראש מחלקת השווקים המתעוררים בגוגנהיים סקיוריטיס והוסיף "הסנטימנט הוא הגרוע ביותר שראינו מזה זמן".

על האווירה השלילית בשוק השפיעו גם דבריו של אקסל וובר, בכיר בבנק האירופי אשר נחשב למועמד הבכיר להחלפתו של הנגיד האירופי טרישה, אשר אמר בראיון בבלומברג כי ה-ECB ימשיך במדיניות מתן הלוואות החירום עד לשנה הבאה, על מנת להבטיח שבנקים לא יפלו בשל מצוקת נזילות. בכך אותת לשוק כי ה-ECB עדיין רואה את הסיכונים הקיימים למערכת הבנקאית ואינו מתכוון להתחיל כעת ביציאה מתוכניות החילוץ.

אתמול היה זה נשיא ה'פד' של סנט לואיס, בולרד שאמר כי סיבוב חדש של הקלות כמותיות, כגון רכישת אג"ח ממשלתיות עשויות להיות מוצדקות אם האינפלציה תמשיך לרדת.

"כאשר בכירי ה'פד' וה-ECB דוחפים להגדלת התמריצים ולהרחבות מוניטריות נוספות במידת הצורך, האור הירוק נותר בעד המשך רכישות האג"ח למרות העליות החדות שכבר התרחשו באפיק זה" אמר ג'ון ספינלו, אסטרטג האג"ח בג'פריס אנד קו.

"אגרות החוב הממשלתיות הגיעו למעמד של "כוכבות רוק", אך העליות בהן עלולות להיות מוגבלות לפני המכרז בהיקף של 109 מיליארד דולר שצפוי להוציא לפועל בשבוע הבא האוצר האמריקני, מה שיגדיל את ההיצע ועשוי להוביל לירידת מחירים" אמר אסטרטג האג"ח של נמורה והוסיף "האג"ח מרגישות כל כך טוב, אך האם הן נראות כל כך רע? בינתיים, כולם באים למועדון הבונד, אז אנחנו לא נלחמים במומנטום, אך אנו נדחקים לקצה".