הברביקיו המסורתי מתייקר: הבשר בארה"ב בשיא של שנתיים

החברות העוסקות באריזת בשר הבקר ביצעו רכישות מאסיביות השבוע, על מנת להבטיח לעצמן את המלאים הדרושים ל"לייבור די" ■ החוזה העתידי על בשר טרי זינק לדולר לפאונד

על הברביקיו המסורתי של ה"לייבור דיי" שיחגגו האמריקנים ב-6 בספטמבר, יעיבו השנה מחירי הבשר שעלו לרמות הגבוהות ביותר מזה שנתיים על רקע העלאת המחירים של המזון לבקר. החברות העוסקות באריזת בשר הבקר ביצעו רכישות מאסיביות השבוע, על מנת להבטיח לעצמן את המלאים הדרושים להם לקראת סוף השבוע הארוך המסמל בארה"ב את סיום עונת הקיץ.

המו"מ בין בתי המטבחיים ובין החברות המספקות מזון לבעלי החיים עלו ביום ד' לטונים צורמים ונמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. ביום ה', זינק בבורסת הסחורות בשיקגו מחירו של החוזה העתידי על בשר הבקר הטרי ל-1 דולר לפאונד, רמתו הגבוהה ביותר מזה 22 חודשים, תוך שהמסחר התאפיין בעלייה במחזורים. הספקת בשר הבקר בארה"ב ירדה לאחר שהחוואים צימצמו את עדריהם במטרה לקזז את ההפסדים שנגרמו להם במהלך המיתון. בנוסף פגע החורף הקשה שעבר על ארה"ב בבריאות העגלים, אשר לא הצליחו להעלות על עצמותיהם את הבשר במידה לה רגילים החוואים האמריקנים.

העלייה במחירי הבשר הינה המשך ישיר לעליית מחירי הסחורות החקלאיות, שהעלו את החששות מפני אינפלציה במחירי המזון בעולם "ישנו חשש הולך וגובר כי מחירי המזון צפויים להמשיך ולעלות" אמר בוב גולדין, יועץ לתעשיית המזון משיקגו.

מחירו של החוזה העתידי על החיטה זינק בתקופה האחרונה על רקע הבצורת ברוסיה שהשמידה את תנובת הגרעינים ממנה. נציין כי גם החוזים העתידיים על קותלי החזיר, המשמשים ליצור בייקון זינקו בחודש האחרון לשיא של כל הזמנים.

למרות כל זאת, צפוי ייצוא הבשר מארה"ב (יצרנית הבשר הגדולה בעולם) לעלות בכ-13% השנה, כאשר היבואניות המובילות של בשר אמריקני הן יפן ודרום קוריאה. זאת בעוד שבארה"ב עצמה חל גידול בביקוש לבשר המקומי לאחר שירדו במהלך המיתון.