בריינסוויי: נבדוק את יעילות ה-DEEP TMS בגמילה מקוקאין

חברת הביומד קיבלה את אישור ה-FDA בארה"ב לבדוק את יעילות המכשיר בניסוי שייערך על 30 מכורים לסם הקשה

חברת הביומד הישראלית בריינסוויי תחל לבצע ניסוי קליני בבני אדם מכורים לקוקאין באמצעות שימוש במכשיר ה-DEEP TMS שפיתחה. כך הודיעה החברה היום (א') בדיווח לבורסה.

הניסוי יחל בתקופה הקרובה בארה"ב לאחר שהחברה קיבלה את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב). בריינסוויי מנוהלת על ידי עוזי סופר. החברה מבצעת ניסויים נוספים ב-DEEP TMS, כולל ניסוי לטיפול בדיכאון במספר מדינות במקביל (ארה"ב, ישראל, קנדה ומדינות באירופה).

בריינסוויי תקיים את הניסוי בקרב 30 מטופלים ותבדוק את יעילות ה-DEEP TMS בגמילה מסם הקוקאין. מכשיר ה-DEEP TMS, אותו פיתחה בריינסוויי, משמש לטיפול רפואי לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המוח. המכשיר מבוסס על סליל חשמלי בעל מבנה ייחודי המחובר לספק זרם חשמלי המשתנה במהירות ויוצר שדה מגנטי באמצעותו ניתן להשפיע על אזורים שונים בעומק המח על ידי גירוי או דיכוי עיצבי בהתאם לתדר השדה המגנטי.

בריינסוויי נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-350 מיליון שקל והיא שוקלת בימים אלה לצאת להנפקה בנאסד"ק ולבצע בכך רישום כפול של מניותיה בבורסות בת"א ובניו יורק. החברה תנסה להנפיק בנאסד"ק ברבעון הרביעי אך טרם ידוע לפי איזה שווי תתבצע ההנפקה.