הישג לקמהדע: חתמה על שת"פ בלעדי עם בקסטר האמריקנית

מדובר בהסכם אסטרטגי לשיווק וייצור תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת החוסר הגנטי באלפא 1 ■ קמהדע תקבל תשלומים של 45 מיליון דולר מתוכם מקדמה מיידית בסך 20 מיליון

הישג גדול לחברת קמהדע : החברה דיווחה כי חתמה עם חברת בקסטר (Baxter) האמריקנית, חברת מובילה בתחום מוצרי הפלסמה, על הסכם בלעדי לשיתוף פעולה אסטרטגי בשיווק וייצור תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת החוסר הגנטי באלפא 1 אנטיטריפסין. נזכיר כי התרופה בעירוי אושרה לשיווק בארה"ב על ידי ה-FDA ב-1 ביולי 2010 תחת השם Glassia.

שתי החברות חתמו גם על הסכם רישוי לשימוש בטכנולוגיה של קמהדע הכולל הרשאה לשימוש בידע ובפטנטים של קמהדע כדי לייצר מוצר זהה ל- Glassia במתקני הייצור של בקסטר.

בהתאם לתנאי ההסכמים, בקסטר תהיה אחראית לשיווק וההפצה של ה- Glassia בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד וקמהדע תקבל תשלומים הכוללים אבני דרך של 45 מיליון דולר מתוכם מקדמה מיידית בסך של 20 מיליון דולר ותשלומים נוספים מצטברים לסך של 25 מיליון דולר בהתאם לעמידה באבני דרך מסוימות.

בקסטר התחייבה לרכישות מינימליות של ה- Glassia בסכום של כ-60 מיליון דולר שעשוי לגדול לכדי 110 מיליון דולר במהלך 5 השנים הראשונות להסכם. בנוסף, קמהדע תהיה זכאית לקבל גם תשלומי תמלוגים עבור המכירות של המוצר המיוצר על ידי בקסטר.

החברה מדגישה כי זכויות ההפצה והסכם הרישיון שנחתם אינם חלים על מוצר ה-AAT באינהלציה, הנמצא כעת בשלב 2-3 של ניסויים קליניים באירופה. עם זאת, הצדדים יבחנו שיתוף פעולה נוסף גם לגבי המוצר באינהלציה.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע מסר עם פרסום הדיווח כי "מדובר בהישג אדיר עבור קמהדע. בקסטר היא אחת מחברות הביופרמצבטיקה הגדולות בעולם עם מוניטין וניסיון רב בפיתוח, שיווק תרופות וביסוסן כמותגים. אלו ועוד, הן יכולות שהופכות את בקסטר לשותף האידיאלי עבור Glassia. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם בקסטר צפוי לאפשר לקמהדע להגיע משמעותית, מוקדם מהצפוי, להיקפי מכירות גדולים יותר בשוק האמריקאי ולרמת רווחיות גולמית גבוהה. כמו כן, שיתוף הפעולה מאפשר לקמהדע עצמאות ואיתנות פיננסית עם כניסתה לשלב המתקדם של פיתוח מוצר הדור הבא, ה-AAT באינהלציה ויביא את קמהדע לרווחיות מוקדם מהצפוי".

קמהדע, בשליטתם של ראלף האן וקבוצת גלנרוק בראשות ליאון רקנאטי נסחרת בבורסה בתל אביב משנת 2005, מתמחה בפיתוח וייצור תרופות ייחודיות הניתנות בהזרקה או באינהלציה לשימושים מצילי חיים ובמצבי חירום רפואיים.