סמסונג ST5500 - מצלמה עם אינטרנט אלחוטי

סמסונג פותרת את הבעיה בחוסר היכולת של מצלמות לשגר את הצילומים ישר מהשטח לחברים ■ ה-ST5500 עמוסה בפיצ'רים ויש לה גם יכולות צילום לא רעות בכלל

השיפור העקבי במצלמות הסלולריות מכריח את יצרניות המצלמות הקומפקטיות לשפר את היכולות של המכשירים שלהן, על-מנת שאלו יישארו רלוונטיים. הבשורה המשמחת מבחינת יצרניות הצילום, שעדיין איכות העדשות שלהן עוקפת את אלו של הסלולריים. אולם מדובר כרגע ביתרון זמני, שיכול להיות שבעתיד יעלם.

אחת הבעיות בהן נתקלים משתמשים המחזיקים מצלמה, היא חוסר היכולת שלהן לשגר את הצילומים ישר מהשטח לחברים. יכולת שאפשרית בכל מצלמה סלולרית. חברת סמסונג מצאה את הפתרון לכך ב-ST5500.

אינטרנט אלחוטי: המצלמה של סמסונג מציעה התקן אינטרנט אלחוטי (WiFi) פנימי, המאפשר להתחבר בקלות לנקודת אינטרנט חינמית, כאשר המשתמש נמצא בבית קפה או בכל מקום אחר. הרעיון כאן, שבמקום לחכות עד שמגיעים למחשב הנייד ומעבירים אליו את התמונות ומשם שולחים במייל. יש ב-ST5500 אפשרות לשלוח את התמונות כמייל דרך השרת של סמסונג וגם אפשרות להציג את התמונות בצורה אלחוטית על טלוויזיות של סמסונג, ומובן שגם ניתן להעביר את התמונה בבלוטות' למכשירים אחרים.

סמסונג
 סמסונג

מפרט: ה-ST5500 מגיעה עם חיישן של 14.2 מגה פיקסל וזום אופטי כפול 7. יש לה עדשה של שניידר ואופציות רבות לצילום חכם. המצלמה יודעת לזהות באופן אוטומטי את מצב הצילום, למשל, תקריב, זיהוי פנים, זיהוי פנים של אנשים השמורים במצלמה, כך שהמצלמה תבצע את הפוקוס עליהם וגם זיהוי חיוך.

איכות תמונה: המצלמה סיפקה תוצאות טובות באור יום, אולם לא מספיק חדות לטעמנו. כמו כן, במקומות קצת חשוכים התמונות יצאו קצת מגורענות, כאשר גם התאורה הלבנה של הפלאש הצליחה לפגוע קצת בתמונה. בשביל לצלם תמונות בפורמט 16:9 אתם תהיו חייבים להוריד קצת מהרזולוציה לאזור ה-9 מגה פיקסל, מה שפוגע קצת באיכות התמונה. בסך הכל, המצלמה אפשרה לנו די בקלות לייצר תמונות טובות, ללא בעיית פוקוס והתמקדות בנקודות בהן היינו מעוניינים.

וידאו: צילום הווידיאו כאן מגודר כ-HD באיכות של 720p עם 30 פריימים לשנייה, כאשר ניתן גם לבצע זום במהלך הצילום. התוצאות היו מוצלחות בשביל מצלמת סטילס, אולם אפשר היה להבחין בקלות במריחות במסגרות של עצמים שזזים.

מסך: הדגם הזה מגיע עם מסך מגע בגודל 3.7 אינץ'. בעוד שהתפעול שלו הוא יחסית נוח, איכות התצוגה של המסך היא בינונית ומטה, כאשר התצוגה כאן לא מציגה באמת את התוצאה הסופית של התמונות המתקבלות במחשב. כמו כן, אנחנו נתקלנו בקושי קל בצפייה במסך באור שמש ישיר.

זיכרון: הזיכרון הפנימי כאן הוא רק בנפח של 13 מגה ואפשר להרחיב אותו באמצעות כרטיס מסוג מיקרו SD רק עד 8 ג'יגה. קצת חבל שסמסונג לא מאפשרת כאן תמיכה של כרטיסים בנפח של לפחות 16 ג'יגה.

עיצוב: בסמסונג הוסיפו שני פיצ'רים מבחינת הנדסת אנוש. המצלמה יושבת על זווית של 7 מעלות, כך שיותר קל לבצע צילומים עצמיים. בנוסף, כפתור הצילום ירד בכמה מ"מ למטה, דבר שאמור לתת תחושה נוחה יותר בעת צילום.

בשורה התחתונה: ה-ST5500 עמוסה בפיצ'רים ויש לה גם יכולות צילום לא רעות בכלל.

מחיר: 1,500 שקל.

ציון: 8.