אישום: מנכ"ל עמותה גנב 4 מיליון שקל מנוער עיוור לצורך הימורים

משה ריפס, ששימש במשך 20 שנה כמנכ"ל עמותת קרן אור לטיפול בילדים עיוורים, נאשם כי גנב מיליוני שקלים מכספי העמותה והשתמש בכסף להימורים ולהוצאות אישיות

משה ריפס, ששימש במשך 20 שנה כמנכ"ל עמותת קרן אור לטיפול בילדים ונוער עיוורים ובעלי מגבלות גופניות נוספות, גנב כ-4 מיליון שקל מכספי העמותה, והשתמש בכסף להימורים ולהוצאות אישיות - כך טוענת פרקליטות מחוז ירושלים בכתב אישום חמור שהגישה היום (ד') לבית משפט המחוזי בבירה נגד ריפס.

כתב האישום מייחס לריפס עבירות של גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במירמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

"יצר מצג-שווא"

"הנאשם משך מחשבון הבנק של העמותה המחאות לזכות מוטבים שונים שאינם בקשר עסקי עם העמותה ולא העניקו לעמותה שירותים כלשהם", כתבה הפרקליטות בכתב האישום.

הפרקליטות פירטה את שיטות ההונאה שבהן נקט ריפס כדי לגנוב את כספי העמותה שבראשה עמד. "על מנת להסתיר את הגניבה רשם ריפס, או גרם לכך שיירשם, בכזב בספחים של ההמחאות כאילו שימשו לצרכים שוטפים וכשרים של העמותה. לעתים לא נרשמה סיבת משיכת הכסף בספחי המחאות אלה, והם נרשמו בספרי הנהלת החשבונות כהוצאה הנמצאת תחת בירור ובדיקה. בין השאר השתמש הנאשם בהמחאות אלה לכיסוי חובות שמקורם בהימורים והגרלות, נסיעות לחו"ל וצרכים אישיים נוספים".

לטענת הפרקליטות, ריפס הוציא את הכספים במירמה על-ידי משיכה של המחאות מחשבון הבנק של העמותה, וזאת לזכות קבלני משנה של העמותה, שלא היו זכאים לקבלת תשלומים אלה.

"ברוב המקרים יצר הנאשם מצג-שווא בפני מוטבים אלה, לפיו המחאות אלה נדרשות לכיסוי הוצאות שוטפות של העמותה, ביודעו כי אין הדבר אמת", נכתב בכתב האישום. "הנאשם הורה למוטבים האמורים לפדות המחאות אלה ולהעביר לידיו במזומן את כספי פדיון ההמחאות. עובדים אלה פדו את ההמחאות והעבירו את כספי פדיונם לנאשם. לעתים דרש הנאשם ממוטבים אלה להשיב לו רק חלק מכספי פדיון ההמחאות בטענות כזב שונות, בין השאר בטענה כי שילם להם ביתר".

בנוסף נטען כי ריפס, מתוקף תפקידו כמנהל בפועל של העמותה, הורה להנהלת חשבונות בעמותה להוציא עבורו מספר המחאות על סך סכומים שונים, בתואנה כי אלה תשלומים המגיעים לו עבור משכורות או עבור הטבות שכר אחרות הנוגעות למילוי תפקידו - הכול מבלי שהיה זכאי לקבל סכומים אלה מכוח הסכם שכר או מכוח כל דין אחר. גם בדרך זו, טוענת הפרקליטות, משך ריפס מחשבון הבנק של העמותה כספים רבים לכיסו הפרטי.

את כתב האישום הגישה עו"ד רבקה אלקובי מפרקליטות מחוז ירושלים.