אביב ארלון רכשה מרכז מסחרי בארה"ב ב-52 מיליון דולר

החברה בשליטת האחים דורון אביב ודפנה הרלב ■ המרכז המסחרי, שנקרא מטרופוליס, בנוי על מגרש בשטח 272 דונם ושטחו הבנוי הוא כ-56 אלף מ"ר

האחים דורון אביב ודפנה הרלב מתרחבים בארה"ב: חברת אביב ארלון שבשליטתם ובשליטת אייל לב ארי ויפתח אלוני, חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי בעיר אינדיאנפוליס במדינה אינדיאנה שבארה"ב תמורת כ-52 מיליון דולר.

המרכז המסחרי, שנקרא מטרופוליס, בנוי על מגרש בשטח 272 דונם ושטחו הבנוי הוא כ-56 אלף מ"ר. המרכז, שבנייתו הסתיימה ב-2005 בהשקעה כוללת של כ-160 מיליון דולר, מצוי היום ב-81% תפוסה כש-65% מהשטחים מושכרים לתקופות ארוכות לרשתות עוגן כמו ‏DSW‏, ‏Barnes&Noble‏, ‏Victoria's Secret‏, ‏Old Navy‏, ‏Rave Theatre‏, ‏JC penny‏ ועוד.

ההכנסות מדמי השכירות עומדות היום על כ-9 מיליון דולר לשנה וה-‏NOI‏ הוא כ-5.5. מיליון דולר לשנה.

הסכם הרכישה נחתם מול כונס הנכסים שמונה על ידי בית המשפט עקב אי פירעון ההלוואה שנלקחה על ידי בעלי הנכס. לרשות הרוכשים תועמד הלוואה בסך 39.1 מיליון דולר בריבית שנתית על 6.47% לשנה, העומדת לפירעון בתשלום אחד לאחר חמש שנים כשבמהלך תקופת ההלוואה תשולם הריבית בלבד.

לדברי יו"ר קבוצת אביב, דורון אביב, "אנחנו ממשיכים בפיתוח הפעילות הנדל"נית בארה"ב הכוללת רכישה, השבחה, פיתוח והשכרה של נדל"ן מניה. זוהי העסקה השנייה שלנו לרכישת מרכז מסחרי בשטח הכפול בגודלו לעומת העסקה הקודמת של מרכז בוניטה במערב פלורידה. אין לי ספק שהנכס הינו בעל פוטנציאל השבחה והשכרה נוספת של שטחים פנויים. עסקה זו משקפת את יכולותיה העסקיות של החברה ואת היכרותה המעמיקה עם השוק בארה"ב. לצד השלמת העסקה אנחנו ממשיכים לפעול לאיתור ורכישת נכסים מניבים נוספים בעלי תזרים מזומנים יציב במועד רכישתם ועם אפשרות משמעותית להשבחה בעתיד. להערכתי, בעקבות המשבר הכלכלי קיימות כיום בארה"ב הזדמנויות אטרקטיביות".‏