פרשקובסקי יבנה 10 יח"ד בבניין לשימור בנוה צדק בת"א

בית רחמים גורל גובל במרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון ■ תוכניתו של פרשקובסקי: בניין חדש בן 3 קומות, כאשר הפרויקט יכיל 10 יחידות דיור בשטח של לפחות 72 מ"ר כל אחת

איש העסקים ויזם הנדל"ן אריה פרשקובסקי, לשעבר בעל השליטה בדירקט קפיטל, יוכל להקים פרויקט למגורים במבנה ההיסטורי שידוע כבית רחמים גורל ברחוב שלוש 30 שבנוה צדק בתל אביב. כך הוחלט בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א, בישיבתה בשבוע שעבר.

בית רחמים גורל גובל במרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון. בכתובת השכנה מצוי בית שלוש, שנחשב לבית היהודי הראשון שנבנה מחוץ לחומות יפו העתיקה, ושנבנה על ידי אהרון שלוש. הוועדה המקומית דנה בהתנגדויות לתוכנית ובהפקדתה לאחר שחברי הוועדה יצאו לסיור בשטח.

בית רחמים גורל, שתחום באזור שמיועד לשימור, קם ככל הנראה בסוף המאה ה-19 ונחשב לאחד מבתי המידות הבולטים בשכונת נוה צדק. הוא מתאפיין בחלל מרכזי רחב ידיים ובמרצפות צבעוניות בחדרים. כן ידוע שלמבנה המקורי התווספה תוספת מימי מלחמת העולם הראשונה.

המבנה קרוי על שם רחמים גורל, שנולד בירושלים ב-1879 למשפחה שעלתה מגיאורגיה ושהחזיקה בחנויות לבגדים וחליפות. לפי הבלוג של האדריכל מיכאל יעקובסון, לאחר שגורל הצטרף לעסקי הטקסטיל של משפחתו הוא פנה להרחבת רשת החנויות של משפחתו גם לתל אביב, ובעקבות המפנה עבר להתגורר בבניין החדש ברחוב שלוש 30. בבלוג של יעקובסון נכתב גם כי אחד מצאצאיו של גורל הוא משה גורל, ששימש בעבר מנכ"ל בית הנשיא וליווה את הנשיא לשעבר משה קצב במשך שנים רבות.

דירות של 72 מ"ר

תוכניתו של פרשקובסקי, שהוגשה באמצעות חברת ארעד הגליל השקעות שבבעלותו, מציעה בנייה במתחם על ידי איחוד החלקות למגרש בנייה אחד ותכנון מחדש, כך שיכלול שילוב של בנייה חדשה עם מבנה קיים בהתאם לאופי האזור. לפי התוכנית יהיה גובהו של הבניין החדש שלוש קומות, והפרויקט יכיל 10 יחידות דיור בשטח של לפחות 72 מ"ר כל אחת.

הוועדה אישרה את התוכנית אך ביקשה מהיזם להנמיך את הגובה המתוכנן בכ-50 ס"מ לכיוון הכיכר.