ג'קי בן-זקן השלים את ההשתלטות על רדיו ירושלים

איש העסקים מחזיק כעת ב-100% ממניות התחנה, לאחר שקנה את חלקם של כל השותפים - ארומה, אדלר-חומסקי, לוגיה ועוד

ג'קי בן-זקן השתלט באופן סופי על רדיו ירושלים. ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה אישרה אתמול (א') את העברת כל מניות תחנת הרדיו של הבירה לאיש העסקים האשדודי.

האישור יצא לפועל לאחר חוות-דעת של היועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, שאפשרה את המהלך.

קיבל אישור מיוחד מהרשות השנייה

בשלהי שנת 2008 זכתה קבוצת "רדיו הבירה" במכרז להפעלת תחנת הרדיו האזורית של ירושלים. מבנה הבעלויות של התחנה, כפי שהוצע במכרז, היה מגוון וכלל בין היתר את חברת ארומה, לוגיה - זרוע התוכן של סלקום, משרד הפרסום אדלר-חומסקי, איש התקשורת שי נשר ואת חברת "ניהול פלוס" של יואב גרוס ובני מנשה.

מיד עם קבלת הזיכיון, לאחר שגברה הקבוצה על הקבוצה המשדרת, התחילו לבקש מרבית מחזיקי המניות לצאת מהקבוצה, והמניות נמכרו במיליוני שקלים לבן-זקן. בשלב זה בן-זקן מחזיק ב-100% ממניות התחנה, מצב שדרש אישור מיוחד של הרשות השנייה.

התחנה עברה גם שינויים בהנהלתה ובלוחות המשדרים. בין היתר מונה למנכ"ל התחנה שמעון אלקבץ, ששימש בעבר גם מנכ"ל תחנות רדיו תל-אביב ורדיו דרום.

ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה, בראשותו של יוסי אליטוב, אישרה גם את לוח השידורים המחודש של התחנה, לאחר שימוע, וזאת לאור העובדה שהלוח שונה במהותו מהלוח שהוצע במכרז, ושעל בסיסו זכתה.

הלוח החדש יכיל יותר משדרי ספורט, והמנכ"ל אלקבץ התחייב לשדר יותר תוכניות מקומיות ולהקים אתר אינטרנט, כתנאי לאישור לוח השידורים.

בתוך כך, ולאחר שימוע, אישרה ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה גם את לוח השידורים של רדיו תל-אביב. בניגוד להבטחותיה במכרז, ביקשה התחנה להוריד את כמות שעות שידורי האקטואליה להם התחייבה. הוועדה הסכימה להפחתה של שעתיים באקטואליה, במקום הפחתה של 4 שעות וביקשה להרצין את שידורי האקטואליה הנותרים.