מאוקטובר: acer תשווק בישראל טלוויזיות 20-42 אינץ'

לדברי מנכ"ל acer ישראל, התוכניות הן לתפוס בארץ נתח שוק של כ-5% עד סוף 2011

שוק מסכי הטלוויזיה בישראל נחשב לעמוס מאוד במותגים, החל מסמסונג ו-LG, דרך טושיבה ופנסוניק ועד לפיליפס וסוני. מלבד זאת קיימים עוד עשרות מותגי מדבקה ויצרניות אחרות שלא משאירות כמעט מקום פנוי לשחקנים חדשים. את חברת המחשבים acer זה כנראה לא הרתיע, ובימים אלה היא מתכוננת להיכנס לשוק המקומי.

acer מוכרת בארץ בעיקר בזכות המחשבים הניידים והנייחים שלה, אך ברחבי העולם היא מציעה גם טלפונים חכמים, שכנראה יגיעו גם לישראל בעתיד, וכאמור טלוויזיות, אותן היא מוכרת כבר כ-5 שנים. כניסת הטלוויזיות של acer לישראל אמורה להיערך בחודש אוקטובר הקרוב.

"ליבת העסקים של acer היא מחשבים, והיא מדורגת במקום השני בעולם", אומר מנכ"ל acer ישראל, יאשה מקנוז. "יש ל-acer מפת דרכים טכנולוגית מרשימה, והיום זה הזמן הנכון עבורנו להיכנס לשוק הישראלי גם עם הטלוויזיות".

טלוויזיות acer שיימכרו בישראל יגיעו בגדלים של 20 עד 42 אינץ'. "מסכי הטלוויזיה הקטנים היו עד היום יקרים בהשוואה למסכים בגודל 36 אינץ' ומעלה, ועל כן לא חדרו עדיין למיינסטרים", אומר מקנוז, שמתכנן ללמד את הישראלים לרכוש גם מסכים קטנים.

"עכשיו, עם הוזלת תהליכי הייצור, התרחש בשוק הטלוויזיות תהליך דומה לזה שהתרחש בשוק המחשבים הניידים, כשניידים עם מסך בגודל סטנדרטי של 15.6 אינץ' היו זולים יותר ממחשבים עם מסכים קטנים, ועל כן היו אלה שחדרו למיינסטרים", הוא אומר.

מקנוז לא מוכן לחשוף את מחירי הדגמים שלו, אולם הוא אומר כי "היום מחירי טלוויזיות ממותגות ומוכרות בגדלים של 20 עד 32 אינץ', בטכנולוגיית LED או LCD ב-Full HD ועם פיצ'רים מתקדמים כמו חיבור לאינטרנט ולמחשב האישי, נעים בין 2,000 ל-6,000 שקל. מחירי הטלוויזיות של acer יהיו במחירים תחרותיים מאוד בין המותגים המובילים".

לדבריו, "היום ניתן לראות שהביקוש לטלוויזיות קטנות בישראל נמצא במגמת עלייה. בחדרים קטנים בבית צריך טלוויזיה קטנה, והיום יותר ויותר צרכנים רוכשים מסכים כמעט לכל חדר מגורים וגם למטבח".

מקנוז מסביר כי בעתיד אנחנו צפויים לראות בענף הטלוויזיות יותר מתחום המחשב. "בעוד 3-4 שנים יהיו בטלוויזיות יותר ויותר מרכיבים של מחשב כמו לוח אם, זיכרון פנימי ואינטרנט אלחוטי. תהליך זה צפוי להוביל למצב שבו יהיה יתרון עצום לחברות המחשבים הגדולות. הסיבה לכך היא היכולת להביא מוצרים מתקדמים במחירים שמתאימים למיינסטרים בגלל כוח קנייה של חלקי מחשב, תהליכי התכנון והיצור ההמוניים".

בינתיים, acer ישראל עסוקה בלבחור את היבואן הרשמי שלה שישווק את הטלוויזיות בארץ. לדברי מקנוז, התוכניות הן לתפוס נתח שוק של כ-5% עד סוף 2011.