צעד נוסף לתמיכה ב-1,152

סימן לבאות: וול סטריט עולה והאינדיקטורים הטכניים ממשיכים לתמוך בעלייה לטווח הקצר

ת"א- 25 הצליח להיתמך מעל 1,134 ולפיכך, בהמשך למיפוי הטכני מתחילת שבוע המסחר, להישאר במסלול של מגמת עליה. המהלך שלו מעל 1,152 הוא סימן חיובי קל. קל משום שתל אביב 25 עלה רק מעט מעל רמה זו. מהלך עליה משמעותי יותר מעל 1,152 יחזק את הסיכויים להמשך עליה לטווח זמן משמעותי.

האינדיקטורים הטכניים, הממוצע הנע ל-200 יום, ענני איצ'ימוקו ועוד אינדיקטורים טכניים נוספים, תומכים בהמשך עליה וכמובן שגם עליות השערים בוול סטריט מאמש לא מזיקות לעניין. סימן חיובי משמעותי לטווח הארוך יתקבל אם תל אביב 25 יעלה מעל 1,170. התמיכה המשמעותית, נכון ליום רביעי-סיום המסחר היא עדיין ב-1,135. מהלך מהימן מעל 1,152 יאפשר להתייחס לרמה זו כאל רמת התמיכה החשובה.

סימן חיובי לבאות

ביום ראשון הערכתי שהמגמה בוול סטריט תהיה מגמת עליה לפחות לטווח הקצר. חשבתי שזה יהיה כבר בתחילת שבוע המסחר אבל כמסורת הימים התנודתיים הללו, נעשה צעד אחורה ביום שני לפני שני צעדים קדימה ביום רביעי. בבחינת אותה גברת בשינוי אדרת.

מכל מקום, העליות שהיו אמש אמורות להימשך. תומכים בכך גם האינדיקטורים הטכניים שהראו עליות כבר בתחילת השבוע ובעיקר העובדה שה-S&P 500 עלה מעל 8 ימי המסחר האחרונים לרבות רמת ה-1,067. מדובר באיתות שורי משמעותי ביותר. התמיכה לטווח הקצר היא ב-1,065. ירידה עד לשם ובייחוד עד 1,067 תיחשב סבירה במסגרת הסיכוי לעליה. מבחן ההתנגדות הבא הוא ב-1,096. מהלך מעל הרמה הזו יחשב סימן שורי לטווח הארוך.

היה ועליות השערים אכן ימשכו, כדאי יהיה לנצל את המומנטום הזה בעזרת מניות קלילות יותר. רבות ממניות קניון המניות הן כאלו, חלקן סיניות. אחת מהמועמדות לזינוק היא CSR . יש לגביה המלצות כלכליות טובות והיא מזדחלת על רמת תמיכה. המהלך מעל 5.5 והתמיכה מעל 5.5 הם סימן חשוב לעליה בהמשך.

הסקטורים החזקים כרגע בארצות הברית הם נדל"ן, תקשורת, חומרי גלם, תעשיה, צרכנות קבועה ומחזורית ותשתיות ציבוריות.