מחיר החדירה לפרטיות של באזז: גוגל תשלם 8.5 מיליון דולר

עורכי הדין שהגישו את התביעה הייצוגית יזכו ל-30% מהסכום שתעביר גוגל, ו-7 התובעים יקבלו כ-2,500 דולר כל אחד ■ בארץ הוגשה בקשה לייצוגית ב-5 מיליארד שקל נגד גוגל ישראל

ענקית האינטרנט גוגל הגיעה להסכם פשרה עם התובעים בפרשת הפגיעה בפרטיות של גוגל באזז, והסכימה לשלם 8.5 מיליון דולר בתמורה לביטול התביעה הייצוגית נגדה, כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות AFP. אמנם, ההסכם עדיין דורש את אישור בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו.

עורכי הדין שהגישו את התביעה הייצוגית יזכו ל-30% מהסכום שתעביר גוגל, ושבעת התובעים יקבלו כ-2,500 דולר כל אחד. על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, גוגל תפקיד את שאר הכסף בקרן מיוחדת, שתתמוך בארגונים שתומכים ומגירים את המודעות אודות נושא הפרטיות ברשת.

בתחילת השנה השיקה גוגל את שירות גוגל באזז - פיצ'ר חברתי המתווסף לשירות הדואר האלקטרוני שלה, ג'ימייל. במסיבת העיתונאים הדגימו אנשי גוגל את השירות החדש, המאפשר למשתמשי ג'ימייל לכתוב עדכוני סטטוס, בדומה לנעשה בפייסבוק וטוויטר, ולהפיץ אותם לרשימת חברים שעוקבים אחריהם.

גוגל השתמשה בתכתובות האחרונות של המשתמשים בג'ימייל כדי לבנות רשימת "חברים" לשירות החדש - ובכך למעשה חשפה לעיני כל את אנשי הקשר של המשתמשים. בעקבות הפגיעה בפרטיות הגולשים הוגשו נגד גוגל כמה תביעות משפטיות, בארץ ובארה"ב.

ענקית האינטרנט הודתה מהר מאוד כי לא ביצעה מספיק בדיקות לפני שהשיקה את שירות גוגל באזז, וגרמה לתלונות רבות של גולשים שטענו כי חודרים להם לפרטיות. כעת, כאמור, הגיעה החברה לפשרה עם התובעים האמריקנים, אך נזכיר כי בארץ הוגשה בתחילת חודש פברואר, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית ב-5 מיליארד שקל נגד גוגל ישראל, לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי שירות Google Buzz פוגע בפרטיות.

על-פי התביעה, "המבקשת מציינת כי לה יש חשבון דואר אלקטורני מסוג ג'ימייל, דרכו היא מתקשרת ושולחת הודעות, וזאת ביודעה כי תוכן ההודעות הינו חסוי ואינו ניתן לפרסום שלא בהסכמתה".