שיא לגמר "כוכב נולד 8": רייטינג של 36.1% עם 40.5% ב'פיק'

זהו הגמר הנצפה ביותר בתולדות התוכנית ■ רגע השיא ברייטינג נרשם בסולו הראשון של הזוכה דיאנה גולבי ■ הגמר השנה זכה להתעניינות מיוחדת בקרב הירושלמים והמגזר הרוסי

גמר "כוכב נולד" השמיני היה הנצפה ביותר בתולדות התוכנית. המשדר של זכיינית ערוץ 2 קשת אמש (שבת) הביא רייטינג של 36.1% - כך על-פי נתונים ראשוניים. שיא הצפייה (ה'פיק') הגיע ל-40.5% בעת ביצוע שירה הראשון של הזוכה, דיאנה גולבי.

מדובר בנתון גבוה משמעותית מגמר השנה שעברה, שהגיע לרייטינג של 32%, ואף גבוה מזה של עונת 2007, הנצפה ביותר עד כה, שגרף אז רייטינג של 35.9%. לשם השוואה, גמר העונה הראשונה בשנת 2003, בכיכובה של נינט טייב, רשם רייטינג של 26.3%.

22
 22

צפייה מוגברת בקרב ירושלמים

בסך-הכל נחשפו אמש לשידור 1.07 מיליון צופים יהודים. מקרב הצופים נרשם נתון חריג של תושבי ירושלים, אשר הגמר התקיים בה לראשונה. 116 אלף מכלל הצופים במשדר היו תושבי הבירה.

כמו כן, חלה עלייה משמעותית בצופים בני המגזר דובר הרוסית, אולי לנוכח השתתפותה של גולבי בגמר. בקרב אוכלוסייה זו, הממעטת לצפות בערוצים המסחריים המרכזיים, נרשם רייטינג של 13.2%.

חרף "מלחמת השבת" סביב הגמר, עם צאת השבת הצטרפה לגמר כמות משמעותית של צופים המגדירים את עצמם כדתיים-מסורתיים, ובקרב אוכלוסייה זו נרשם רייטינג של 27.1%.

העונה הנוכחית של "כוכב נולד", שהחלה מוקדם מהרגיל ונמשכה על פני כ-4 חודשים, נתקלה בסדרה של קשיים לא צפויים, כאשר התמודדה במשך חודש שלם מול משחקי הגביע העולמי. הירידה בכמות הצופים בתוכנית, שהחלה בתרועה גדולה, נרשמה בכל פעם שהיא שודרה מול משחקי המונדיאל הפופולריים בערוץ 1. למרות זאת, בקשת החליטו להמשיך לשדר את התוכנית במתכונתה והגיעו לרייטינג ממוצע של מעט יותר מ-24%.

במקום הראשון בגמר התוכנית זכתה כאמור דיאנה גולבי. במקום השני זכה עידן עמדי, ובמקום השלישי - אוהד שרגאי.

גמר "כוכב נולד" - בראש הטבלה השבועית

באשר לטבלת הרייטינג השבועית, שבוע סיום הקיץ וראשית שנת הלימודים בא לידי ביטוי בירידה קלה בצפייה בטלוויזיה. החריג היחיד בתחום הוא כמובן גמר "כוכב נולד", שעלה על הציפיות והתייצב למעלה בפסגת הטבלה.

מי שרוכב על ההצלחה הוא ערד ניר, שמגיש את מהדורת השבת בחדשות ערוץ 2 ומאמיר עד ל-24% צפייה נדירים ומוצלחים לתוכנית זו. חדשות ערוץ 2 - המהדורה היומית - משיגה רייטינג של 18% בתום השבוע הזה.

זכיינית ערוץ 2 רשת יכולה להתגאות בנציגות של "אחד נגד 100" בטבלה השבועית. התוכנית בהגשתו של אברי גלעד מביאה רייטינג של 21.8% ומשתלבת במקום השלישי בטבלה.

"אחד העם 101", אף היא של רשת, חוזרת לתמונה ואף מתחזקת עם רייטינג של 18.1%.

בכל זאת, קשת ממשיכה לשלוט בצמרת הצפייה הישראלית. "מונית הכסף" היא התוכנית הנצפית ביותר של הזכיינית השבוע אחרי גמר "כוכב נולד", עם רייטינג של 21.6%, ואחריה עדי אשכנזי עם השידור החוזר של "מה זה השטויות האלה", שמביא רייטינג של 19.5%.

בשבוע האחרון היה עוד גמר, אולם בניגוד לזה של קשת הוא חלף בשקט יחסי. גמר "הישרדות" של ערוץ 10 אכזב את קברניטי הערוץ כשסיים את העונה הרביעית עם רייטינג של 16.7% בלבד.

מי שבכל זאת שובר שיא צפייה עבור ערוץ 10 בשבוע האחרון הוא "שומר מסך" שמגיע לרייטינג של 11.5% - הנתון הגבוה ביותר לעונה זו של התוכנית.

22
 22