צפו בתמונות: בתים של מפורסמים בארה"ב; מהם המחירים?

הבית של מרילין מונרו ב-3.6 מיליון דולר, האחוזה של מייקל ג'קסון בלוס אנג'לס ב-29 מיליון דולר, או הבית של דניס הופר בשכונה על החוף בלוס אנג'לס ב-3.6 מיליון דולר

החיים חדגוניים? הפנטהאוז גבוה מדי? באמריקה כמו באמריקה, יש פתרונות בני קיימא למצב קיומי כזה, ולא רק חופשה בקריביים או בהוואי. הפתרון האולטימטיבי הוא בית/אחוזה של סלבריטאי מנוח, שהותיר אחריו שובל געגועים, הילה של מלאכיות בלתי נתפסת וריגושים מימי עלומינו הרומנטיים.

התענוג לא ממש זול, אבל מדובר בדרך כלל בהשקעה רווחית, בהשבחת ערך או השכרה עם פרמיה של שואוביז. לדוגמה, מעריציו של מייקל ג'קסון המנוח, שהעסיק בחייו יותר רופאים מיחצ"נים, יתרגשו אולי לשמוע שהאחוזה שבה הוא נקטף מאתנו בטרם עת בעטיו של מחדל מדיציני, מוצעת כעת למכירה - בהזדמנות.

נו טוב, המונח הזה יחסי. אחוזת Neverland, בה ג'קסון התגורר בשכירות, הגיעה לשוק במחיר פתיחה של 29 מיליון דולר. לפני שנתיים ומשהו, לפני שיא המשבר, הוציאו אותה הבעלים למכירה ב-38 מיליון דולר, ומכאן ההזדמנות. חסכון של 9 מיליון דולר לא הולך ברגל בימינו, ובעודף כזה תוכלו לבטח להחליף את היאכטה המשומשת. אגב, האחוזה מכילה 7 חדרי שינה, מרחב אירוח גדול ו-13 חדרי אמבטיה. לרציניים, האחוזה שהפכה מוקד עלייה לרגל ונראית כמו שאטו צרפתי, ממוקמת בשכונה היוקרתית הולמבי הילס בלוס אנג'לס. ג'קסון שילם עליה ככל הידוע 100,000 דולר בחודש.

 אמבטיית הברונזה באחוזת נוורלנד / צלם: רויטרס
  אמבטיית הברונזה באחוזת נוורלנד / צלם: רויטרס

הבעלים הם כנראה רוקסנה ויוברט גואז (מנכ"ל חברת אופנה). ב-2008 הם ניסו להשכיר את הנכס ב-300,000 דולר בחודש. נשמע מוגזם? הם חשבו על תשואה של 10% בשנה על הנכס, שמשתרע על פני 5 דונם וכולל אולם קולנוע, מרתף יין עם חדר טעימה, מעלית, 14 קמינים (כנראה קר בשכונה הזו), ספא רחב ידיים וחדר כושר, בריכה גדולה, גנים יפהפיים ומעון לאורחים.

חמים וטעים

לא כולנו מעריצים של ג'קסון המנוח ושל חיבתו לילדים ולתכשירי עור בהירים. אפשר להבין את אלו שמעדיפים את מרילין מונרו, האלילה האולטימטיבית שהסתלקה מאתנו באוגוסט 1962 בגיל 36, בעקבות בליעת יותר מדי גלולות שינה במיטתה הערירית. האם האחראי לכך היה הנשיא קנדי המנוח בעצמו, ולי אוסוולד היה מעריץ בסתר של מונרו ונקם את נקמתה? אולי לעולם לא נדע. מה שיותר ברור הוא שהאלילה העצובה הותירה אחריה בית נחמד והרבה פחות מצועצע מהטירה של ג'קסון (ועם הרבה פחות קמינים), שעומד כעת למכירה ב-3.6 מיליון דולר.

הבית, שחיצוניותו עשויה קירות שפריץ לבן, ממוקם בברנטווד, עוד שכונה טובה באל.איי. מרילין קנתה אותו במארס 1962, 5 חודשים לפני מותה, בכ-90,000 דולר. היא קיבלה, אגב, משכנתא ל-15 שנה ושילמה החזר חודשי של 320 דולר. המיוחד בבית הוא העדר מוחלט של ארונות אחסון, מה שאומר שכל המגזינים, הספרים, התסריטים והתקליטים של מונרו אוחסנו בפינות. למטבח יש מדפי עץ ורצפת לבנים אדומות. הסלון צבוע לבן, עם קמין מרעפים. הגג עשוי רעפים שנראים במבט מהסלון למעלה. שלושת חדרי השינה התחלקו בין מרילין ומיסיס מורי, סוכנת הבית שלה, כאשר השלישי שימש כחדר טלפון. למרילין היו מקרר כחול, מראת נחושת על קיר חדר האוכל ושטיח צמר לבן בסלון. נעים וחמים. הבית עצמו ממוקם בקצה שקט ונעים של השכונה.

הבית המיוחד של הופר

אם התאבדויות ממש לא עושות לנו את זה, יש לנו אופציה נוספת של נכס סלבריטאי מהולל. זוכרים את דניס הופר ("אדם בעקבות גורלו"), שהלך לעולמו במאי השנה מסרטן הערמונית בגיל 74? השחקן המחונן השאיר אחריו אשכול של ארבעה נכסים במקום מגוריו האחרון, וניס בקליפורניה. מדובר על שכונה מיוחדת במינה על החוף, גם היא חלק מאל.איי., שהייתה תמיד מובלעת של אמנים וסלבריטאים, עם אווירה מגניבה של מסעדות כיפיות, טיילת עץ על החוף, גלישת גלים והתבוננות נינוחה על היפים/יפות. הדיירים של השכונה כולם מעניינים במיוחד, מגיב קורא לכתבה על מכירת הבתים של הופר. כאילו נחלאות או כרם התימנים של לוס אנג'לס.

הופר עצמו התגורר בנכס דמוי עליית גג מיוחד באינדיאנה אבניו מספר 330 בווניס. כמעט בצמוד היו בבעלותו עוד 3 דירות קונדו (בית משותף) בעיצוב מיוחד בבית מספר 326 על השדרה הזו (Indiana Ave, Venice), שעוצבו על ידי פרנק גהרי, וכונו על-ידי הופר "שלושת החזרזירים". המחיר המבוקש עבור כל ארבעת הנכסים הללו הוא 6,244,000 דולר.

נעבור מיד לתיאור הנכסים. מעונו של הופר מוצע למכירה ב-3.6 מיליון דולר (בדיוק באותו מחיר של ביתה של מונרו). הוא עוצב על ידי בריאן מרפי כשטח עבודה יצירתית ותצוגה לאוסף האמנות של הופר. מדובר על מבנה דמוי עליית גג עם שלושה חדרי שינה ושלושה חדרי נוחיות/אמבטיה שמבוסס על קורות מתכת, עץ וזכוכית עם אפקט דרמטי. הגג הוא גלי-מתרומם, החדרים הציבוריים ענקיים עם תקרות גבוהות. כולם נפתחים לחצר מסוגננת עם קוטג' לאורחים (חדר שינה ואמבט אחד) ובית לבריכה מקורה.

דירת הקונדו הראשונה תוכננה כאמור על-ידי האדריכל פרנק גהרי. היא חזיתית לבניין ונראית כמו בית פרטי. מדובר על שלוש קומות של מרחב מחיה, כולל מטבח משודרג, חדר אוכל וסלון נדיבים שנפתחים לגן פרטי. התקרות מתנשאות לגובה 10 מטר, עם ספוטים לתאורה. הרצפה עשוית עץ. המחיר המבוקש: 1,050,000 דולר.

היחידה השנייה באותו בניין, שזולה יותר (749,000 דולר) היא כעין דופלקס עם שטח פנימי פתוח עד לגג העץ הגבוה, תקרות גבוהות לחדרים ורצפת אריחים. היחידה השלישית (850,000 דולר) כוללת חלונות גבוהים, תקרות גבוהות וגרם מדרגות "צף", שלפי הגדרת סוכנות התיווך מהווה הצהרה אמנותית ואדריכלית ייחודית בסביבת אירוח פתוחה ומוצפת אור ש"מושלמת לבית או משרד".

ועוד לא הגענו למעונו של גראוצ'ו מרקס עליו השלום, או לדירת ירח הדבש של אלביס עצמו (כן, עם פרסילה). היריעה קצרה מדי.