מינוי גלנט אושר בממשלה; השר איתן: "גלנט התנהג כמאפיונר"

הממשלה אישרה את מינוי גלנט לרמטכ"ל - ל-3 שנים בלבד ■ מיכאל איתן הצביע נגד ההחלטה: "גלנט צפצף על החוק" ■ נתניהו: "גלנט הוא קצין מצטיין, מפקד שקול ואחראי בקרב"

הממשלה אישרה הבוקר את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. בניגוד לנוהל המקובל עד כה, כהונת הרמטכ"ל אושרה לשלוש שנים בלבד, עם אפשרות הארכה לארבע שנים "בנסיבות מיוחדות", כפי שביקש שר הביטחון, אהוד ברק.

השר מיכאל איתן (ליכוד) הצביע נגד מינוי של האלוף גלנט לרמטכ"ל. השר אמר עם תום הדיון בנושא בממשלה כי "מהדו"ח שהכין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מלכיאל בלס עולה כי בפרשת הקרקעות המיוחסת לאלוף גלנט בוצעו עבירות וכי האלוף גלנט נהג לאורך תקופה ארוכה כמאפיונר וצפצף על החוק".

בין השאר מצוין בדו"ח כי "בשני מקרים נדרש האלוף גלנט ע"י רשויות מוסמכות של המדינה להפסיק לעשות שימושים שלא כדין במקרקעין".

"ההתבטלות של כלל הגורמים הקשורים בנושא קרקעות גלנט בפני האלוף מצביעה כי אין שיוויון אמיתי בפני החוק. התנהגותו בפרשה מעוררת סימני שאלה בדבר דרך תיפקודו בעתיד. אני מאחל למדינת ישראל כי תקלות כאלו לא יוסיפו לפקוד את גלנט בעתיד", הוסיף איתן.

"כאלוף, כרמטכ"ל וכשר הביטחון, עקבתי אחרי עשייתו, ביצועיו וקור רוחו במבצעים רבים בעבר, ולאחרונה במבצע "עופרת יצוקה". ואני יכול להעיד על תכונותיו - שיקול דעת, רצינות, אחריות והבנה מקצועית עמוקה של זירת המלחמה, הפעלת מערכה משולבת אוויר-ים-יבשה, דבקות במשימה והקרנת תנופה ורוח קרב לכוחות", אמר ברק על הרמטכ"ל החדש, שייכנס לתפקידו בפברואר 2011.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר כי "גלנט הוכיח את עצמו במשך 33 שנות שירות בקו הקדמי של צה"ל כלוחם אמיץ, כקצין מצטיין, כמפקד שקול ואחראי בקרב".