חוזים של עוזרים משפטיים לשופט לא יחודשו בתום 6 שנים

כך הודיעה היום הנהלת בתי המשפט - זאת בהתאם למדיניות שר המשפטים יעקב נאמן ומשרד האוצר, שלפיה תפקיד העוזרים המשפטיים הוא מטבעו זמני ומוגבל בתקופת ההעסקה

הנהלת בתי המשפט לא תחדש את חוזי העסקתם של עוזרים משפטיים לשופטים בתום 6 שנות העסקה. זאת, בהתאם למדיניות שר המשפטים, יעקב נאמן, ומשרד האוצר, שלפיה תפקיד העוזרים המשפטיים הוא מטבעו זמני ומוגבל בתקופת ההעסקה - כך הודיעה היום (א') הנהלת בתי המשפט במכתב שהופץ לכלל העוזרים המשפטיים במערכת בתי המשפט, ושהגיע לידי "גלובס".

משמעות ההודעה היא שהעוזרים המשפטיים הראשונים ייפלטו מהמערכת באפריל 2011, בתום 6 שנות העסקה.

"הממונה על השכר במשרד האוצר הודיע להסתדרות עובדי המדינה", כתב לעוזרים המשפטיים עו"ד ברק לייזר, עוזרו של מנהל בתי המשפט, משה גל, "כי בנסיבות בהן לא מתנהל משא-ומתן בין הצדדים לכריתת הסכם שכר חדש, ובהיעדר יכולת להגיע לפתרון מוסכם למחלוקות בין הצדדים - אין עוד תוקף להודעתו, לפיה בשלב המשא-ומתן לא תסתיים העסקתם של עוזרים משפטיים רק מן הטעם שתמה תקופת ההעסקה הקבועה בהסכם".

לדברי הנהלת בתי המשפט, במשא-ומתן בין הצדדים להסכם שכר חדש, עמדו העוזרים המשפטיים על כך שמהות העסקתם תשתנה, והם יחדלו להיות עובדים זמניים שהעסקתם מוגבלת בזמן.

עמדה זו נתקלה בסירוב מוחלט מצד שר המשפטים יעקב נאמן, נשיאת העליון דורית ביניש, מנהל בתי המשפט משה גל, נציבות שירות המדינה וכן משרד האוצר, ואולם סוכם, "כמחווה של רצון טוב", לדברי גל, כי בתקופת המשא-ומתן לא תסתיים תקופת העסקתם של עוזרים משפטיים, גם אם חלפו 6 שנים.

"אנו מצרים על כך שבתקופה האחרונה ההידברות בין נציגות העוזרים המשפטיים לבין הממונה על השכר והנהלת בתי המשפט לא הצמיחה כל תועלת... ובכל זאת קוראים לכם לפנות אלינו בכל נושא הקשור לתנאי העסקתכם, למעמדכם בארגון ולהכשרתכם המקצועית", נכתב בפנייה לעוזרים המשפטיים.

לפי תנאי העסקתם של העוזרים המשפטיים, הם נשכרים ל-4 שנים, ואולם למנהל בתי המשפט יש סמכות להאריך את תקופת העסקתם בשנתיים נוספות - וכך הוא עשה לגבי כלל העוזרים המשפטיים.

בהנהלת בתי המשפט הדגישו כי אין מדובר בפיטורים אלא בסיום חוזה העסקה, וכי ההודעה ניתנה כעת - למעלה מחצי שנה לפני מועד סיום ההעסקה הראשון - כדי לאפשר לעוזרים המשפטיים להיערך ולהתכונן למציאת תעסוקה חלופית.