דירוג האונ': קיימברידג' עקפה את הארוורד; הישראליות הידרדרו

האוניברסיטאות בישראל מידרדרות אל מחוץ ל-100 הטובות בעולם: בירושלים מסתפקים במקום ה-109 (במקום 102 בשנה שעברה), ת"א במקום ה-138 והטכניון במקום ה-159 בלבד

השכלה גבוהה? דירוג האוניברסיטאות השנתי של QS הנחשב לדירוג מפתח בעולם האקדמי הבינ"ל מצביע על הידרדרות במיקומן היחסי של האוניברסיטאות הישראליות וכן על מהפך בצמרת האקדמית העולמית.

הדירוג שפורסם היום מצביע על ירידה של 7 מקומות בדירוגה של האוניברסיטה העברית בירושלים, אשר עדיין מדורגת במיקום הגבוה ביותר מבין כל האוניברסיטאות הישראליות - במקום ה-109. בשנה שעברה, הגיעה האוניברסיטה העברית למקום ה-102.

אחריה מבין הישראליות ממוקמת אוניברסיטת ת"א שזוכה לדירוג 138 העולמי (לעומת 114 קודם לכן) ואת הנציגות הישראלית חותם הטכניון במקום ה-159 - הידרדרות מהמקום ה-132 בו החזיק קודם לכן.

את הבכורה העולמית כבשה השנה במפתיע אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית שהדיחה מצמרת הטבלה את אוניברסיטת הארוורד לראשונה זה 7 שנים. הארוורד מסתפקת במקום השני, כשאחריה במקום השלישי והמכובד אוניברסיטת ייל - גם היא מארה"ב.

המקום הרביעי שמור גם כן לאוניברסיטה בריטית - זו של לונדון, ואילו למקום החמישי התקדמה אוניברסיטת MIT השוכנת ליד הארוורד, גם היא בבוסטון מסצ'וסטס. בשנה שעברה דורגה MIT במקום ה-9.

חברת הדירוג מעניקה לקיימברידג' ציון מושלם (100) בעוד הארוורד מקבלת ציון 99.18 "בלבד".

הציון שניתן לאוניברסיטה העברית מרשים הרבה פחות - 63.11, אך עדיין טוב מציונה של אוניברסיטת תל אביב שמסתפקת ב-56.44 בלבד. הטכניון זוכה לציון 52.38 נקודות.

שאר האוניברסיטאות הישראליות - כלל אינן מופיעות בדירוג 200 האוניברסיטאות המובילות בעולם.